آريا1+5

امسال ام تی وی، در خارج از مرزهای ایالات متحده یعنی در اروپا، برای اهدای جوایزش در تالار بزرگ فستهاله (فرانکفورت) مضمون سیرک را برگزید.

تیلور سوییفت (Taylor Swift) و جاستین بیبر(Justin Bieber) که در مراسم غایب بود، غنایم را بین خود تقسیم کرده و در یکی از مهم‌ترین شب‌ها در تقویم موسیقی‌ پاپ اروپایی، هر کدام سه جایزه را به خود اختصاص دادند.

تیلور سوییفت، خواننده‌ آمریکایی موسیقی‌ کانتری‌ ، برنده‌ جایزه‌ بهترین خواننده‌ زن، بهترین اجرای زنده، و خوش‌چهره‌ ترین خواننده شد.

جاستین بیبر کانادایی، برای دومین سال متوالی، برنده‌ جایزه‌ بهترین خواننده‌ مرد شد و جوایز بهترین آهنگ پاپ و بهترین ترانه در صحنه‌ بین‌المللی را نیز دریافت کرد.

تیلور سوئیفت

کارلی ری جپسن (Carly Rae Jepsen ) کانادایی نیز، با دو جایزه به خانه رفت: جایزه بهترین ترانه، برای ترانه «call me maybe» و جایزه بهترین استعدادهای تازه و درخشان.

جایزه بهترین ویدئو هم به سای Psy خواننده کره ای، برای کلیپ «gangam style» رسید. او با رقص هیجان انگیز خود یکی از محبوب‌ترین اجرا‌کنندگان برنامه زنده در این مراسم بود.

ویدئوی «gangam style» از ماه ژوییه تا به حال در سایت یوتیوب رکورد شکنی کرده و در فیس بوک نزدیک به ۵ میلیون لایک گرفته است.

توجه!
شما از وبلاگ ما می توانبد آهنگ های برنده ی مراسم را دانلود کنید.

gangam style(psy)

baby(jastin bieber)

we are never ever gettin back together(taylor swift)

call me maybe (carly rae jepsen)

Britain

4 / 9 / 1391برچسب:, :: 11:30 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

با سلام اگر برنامه دختر شایسته 2012 را ندیده اید می توانید با دیدن این عکس ها در نظرسنجی شرکت کنید.

دختر شایسته هند

من این یکی را خیلی دوست داشتم.

خلاصه:او می خواست بازیگر هالیوود شود.در بخش چهره ی محبوب مردم اول شد و در بخش دختری که از زیبایی اش در کارهای خوب استفاده می کنند نیز اول شد.او21ساله است .قد:167سانتی متر

 

دختر شایسته سودان جنوبی:

  

در این عکس از سمت راست به ترتیب

برزیل،جمائیکا،چین،ولز و سودان جنوبی

خلاصه:او23 ساله است و به 5 زبان بین المللی دنیا صحبت می کند.

این اولین بار بود که سودان جنوبی شرکت می کرد.در عکس دوم نشان می دهد که او بهترین مدل شده است.

استرالیا

اون لباس بنفشه است

 

 

دختر شایسته برزیل

من این یکی را نیز دوست داشتم.

مکزیک: 

کره:

11 / 6 / 1391برچسب:, :: 14:19 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

با سلام

امیدوارم حالتون خوب باشد.

یک خبر داغ دارم،ما توانستیم با لمونی اسنیکت ارتباط برقرار کنیم.

شما می توانید هر سوالی دارید ،در بخش نظرها بگویید یا

به ایمیل:DrGerman91@yahoo.comارسال نمایید.

ما سوالات شما را از ایشان می پرسیم و شما فقط تا ساعت17روزچهارشنبه این هفته می توانید سوالات خود را بپرسید.

با تشکر آلمان

10 / 6 / 1391برچسب:, :: 17:45 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

پارلمان بریتانیا یا پارلمان پادشاهی متحد بریتانیا و ایرلند شمالی بالاترین نهاد قانون‌گذاری در بریتانیای کبیر و متعلقات است. این پارلمان به تنهایی حق قانونی حکومت به سایر نواحی را دارد. بالاترین مقام در این پارلمان ملکه الیزابت دوم است، گرچه این مقام تشریفاتی است و ملکه از فعالیت سیاسی و هرگونه دخالت یا تصمیم‌گیری در امور کشوری منع شده‌است.

این پارلمان از دو مجلس عوام و اعیان تشکیل شده‌است.

مجلس عوام مجلس نمایندگانی است که اعضای آن هر ۵ سال یک‌بار به‌طور مردمسالارانه از سوی مردم برگزیده می‌شوند. مجلس اعیان شامل روحانیون بلندپایه و لُردها است؛ بطور کلی اعضای مجلس اعیان توسط مردم انتخاب نمی‌شوند. این دو مجلس در تالارهای متفاوت در کاخ وست‌مینستر واقع در وست‌مینستر در لندن تشکیل جلسه می‌دهند. برای این تالارها نام «خانهٔ مجلس» نیز استفاده می‌شود.

یکی از ویژگی‌های نظام دموکراسی پارلمانی در بریتانیا، وجود رابطه تنگاتنگی میان قوه مجریه و قوه مقننه است: اعضای دولت، کابینه و هئیت وزیران از میان نمایندگان مجلس انتخاب می‌شوند و نخست‌وزیر نیز خود یکی از نمایندگان مجلس عوام و رهبر حزب اکثریت است.

ریشه پارلمان کنونی در شوراهای آغاز سده‌های میانه بوده. این شوراها وظیفه رایزنی حکومتی را بر عهده داشتند. به طور نظری، قدرت اصلی قانون‌گذاری در دست «ملکه حاضر در پارلمان» است ولی در زمان معاصر، قدرت واقعی به مجلس عوام واگذار شده و ملکه معمولاً طبق توصیه نخست‌وزیر عمل می‌کند و قدرت مجلس اعیان نیز محدود شده‌است.

پارلمان بریتانیا گاه به عنوان «مادر مجالس» نیز نامیده می‌شود زیرا ارگان‌های قانون‌گذاری بسیاری از کشورها به‌ویژه کشورهای همسود از روی الگوی آن تشکیل شده‌است. پارلمان بریتانیا همچنین بزرگ‌ترین ارگان قانون‌گذاری انگلیسی‌زبان در جهان است.

انگلستان

8 / 6 / 1391برچسب:, :: 15:24 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

 GodfreyKneller-IsaacNewton-1689.jpg

ايزاك نيوتن در سال 1642 در انگلستان بدنيا آمد.پدرش دو ماه قبل از متولدشدنش درگذشته بود. زماني كه ايزاك 3 ساله بود مادرش دوباره ازدواج كرد،واو نزد مادربزرگش باقي ماند. او علاقه اي به مزرعه خانوادگي نداشت،به همين جهت او براي تحصيل به دانشگاه كمبريج فرستاده شد.

 

 

ايزاك تنها چند ماه بعد ازمرگ گاليله متولد شد،يكي از بزرگترين دانشمندان تمام قرن ها. گاليله ثابت كرده بود كه اين سياره ها هستند كه به دور خورشيد مي چرخند و نه بدور زمين،آن طور كه عموم مردم مي انديشيدند. ايزاك نيوتن به دستاوردها و اكتشافات گاليله و ديگران بسيار علاقمند بود. ايزاك فكر مي كرد كه عالم هستي مثل ماشيني عمل مي كند كه قوانين كم و ساده اي بر آن حاكم است.

 

 

 

و همانند گاليله بر اين انديشه بود كه رياضيات راهي ست براي اثبات و بيان اين قوانين.نيوتن يكي از بزرگترين دانشمندان دنيا بود چون هم ايده و انديشه هاي خود را حفظ كرده بود و هم از انديشه هاي ديگر دانشمندان بهره ميگرفت تا تصويري از بدست آوردكاركرد عالم. ايزاك نحوه كار جهان را با رياضيات مي داد،او قوانين حركت و جاذبه را فرمولبندي كرد.اين قوانين فرمولهاي رياضي هايي هستندكه حركت اشيا هنگامي كه بر آنها نيرويي وارد مي شود را توضيح ميدهند.

 

 

هنگامي كه ايزاك به عنوان پروفسور رياضيات در دانشگاه تدريس مي كرد،مشهورترين كتابش،را منتشر كرد. او 3 قانون مهم را در مورد حركت اشيا در اين كتاب آورده است. سپس او تئوري ها و نظراتش را در مورد جاذبه تشريح كرد.

 

 

جاذبه نيرويي است كه باعث مي شود اشيا به طرف زمين كشيده شوند. مثلا اگر مدادي از ميز به پايين سقوط كند بر روي كف اتاق مي افتد نه روي سقف.

 

 

ايزاك همچنين در اين كتابش از قوانينش استفاده كرد تا نشان دهد كه سيارات در يك مدار بيضوي شكل بدور خورشيد ميگردند نه مداري دايره اي نيوتن از سه قانون براي بيان حركت اجسام استفاده كرد. كه از آنها به قوانين نيوتن اسم برده ميشود.

 

 

قانون اول ميگويد كه جسمي كه نه كشيده شود و نه هل داده شود،همچنان باقي مي ماند ويا حركتش را برخط مستقيم با سرعت ثابت ادامه مي دهد.

 

 

فهميدن اين مطلب كه يك دوچرخه بدون اينكه كشيده شود ويا هل داده شود بدون حركت مي ماند ساده است،اما فهميدن اينكه جسمي بدون كمك به حركتش ادامه دهد مشكلتر به نظر مي رسد. دوباده به دوچرخه فكر كنيد، اگر كسي در هنگام دوچرخه راندن قبل از توقف دوچرخه ازآن پايين بپرد چه اتفاقي مي افتد؟ به حركتش ادامه ميدهد يا مي افتد.

 

 

تمايل يك جسم به بي حركت باقي ماندن ويا ادامه حركت در يك خط مستقيم با سرعت ثابت اينرسي خوانده ميشود.

 

 

قانون دوم F=MA

 

نيرو = جرم شتاب بيان ميكند كه چگونه نيرويي بر جسمي عمل ميكند اگر شخصي سوار بر دوچرخه پدال آن را به جلو فشار دهد دوچرخه به سمت جلو ميرود،واگه شخصي دوچرخه را از پشت بگيرد و به جلو هل دهد شتاب دوچرخه افزايش مي يابد.اگر دوچرخه سوار ترمز را فشار بدهد از سرعتش بآرامي كم ميشود واگراو فرمان دوچرخه را به سمتي به گرداند،مسيرآن عوض خواهد شد.

 

 

قانون سوم مي گويداگر جسمي كشيده شود يا هل داده شود،همين جسم در مسيرمخالف به همان اندازه ميكشد و يا هل خواهد داد.

 

 

شخصي جعبه اي را بلند ميكند،براي اين كار نيرويي صرف كرده است جعبه سنگين است به اين دليل كه،همان مقدار نيرو را به دستهاي بلندكننده وارد ميكند. اين وزن از طريق پاهاي فرد به زمين منتقل ميشود،زمين هم به همان اندازه به پاهاي فرد نيرويي به سمت بالا وارد مي كند. اگر زمين نيروي كمي را به شخص وارد كند،شخص بلندكننده مي افتد. و اگر كف زمين نيروي زيادي وارد كند شخص به پرواز در خواهدآمد.

اگر نیوتن هم موبایل داشت

 

 

بيشتر مردم وقتي به نيوتن فكر ميكنند،اون رو زير يك درخت سيب در حال افتادن سيب مي بينند.زماني كه نيوتن سيب راهنگام افتادن ديد به فكر حركت خاصي افتادـجاذبه. نيوتن فهميد كه جاذبه نيروي جذب كننده اي ست بين دو جسم. او همچنين دانست كه اجسام با جرم بيشتر نيروي جاذبه بيشتري را اعمال مي كنند،يا به بيان ديگري اجسام كوچكتر را به سمت خود مي كشند.اين همان دليلي است كه سيب به خاطر آن به سمت زمين مي افتدبه جاي رفتن به هوا،واينكه چرا مردم در آسمان شناور نيستند ايزاك در مورد جاذبه وسيب انديشيد. او فكر مي كرد كه ممكن است جاذبه به زمين واشياي بر روي آن محدود نشود چه مي شوداگر جاذبه در ماه واطراف آن وجود داشته باشد؟ ايزاك نيرويي كه لازم بود تا ماه به دور زمين بگردد را محاسبه كرد.وسپس با نيرويي كه موجب افتادن سيب شده بود،مقايسه كرد.بعد از پذيرفتن اين واقعيت كه ماه بسيار از زمين دور است،و جرم بسيار بيشتري دارد،او متوجه شدكه نيروها مساوي است.ماه توسط نيروي جاذبه زمين به دور مدار زمين نگه داشته شده است محاسبات نيوتن درك مردم از عالم را تغيير داد.كسي تا آن زمان نمي توانست بگويد كه چرا سيارات در مداراتشان مانده اند؟. چه چيزي آنها را نگه داشته است؟ پنحاه سال قبل از اينكه نيوتن متولد شود تصور مردم براين بود كه سياره ها توسط سپرهاي نامرئي نگه داشته شده است. ايزاك ثابت كردكه آنها توسط جاذبه خورشيد نگه داشته شده اند.همچنين او نشان داد كه نيروي جاذبه به فاصله و جرم دو جسم بستگي دارد او اولين كسي نبود كه فهميد مدار سيارات حلقوي نمي باشد،بلكه بيشتر بيضوي شكل هستند.

انگلستان

7 / 6 / 1391برچسب:, :: 19:34 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

View Image

«وينستون چرچیل» در ۳۰ نوامبر ۱۸۷۴، در «بلنهایم پالاس» واقع در «آکسفورد شایر» انگلستان به دنیا آمد. پدر وی «لرد راندولف چرچیل»، سیاستمدار و مادر او «لیدی راندولف چرچیل»، دختر یک ثروتمند امریکایی بود. او همچنین برادری به نام «جان استرنج اسپنسر چرچیل» داشت.
چرچیل تحصيلات خود را در مدرسه «هارو» به پايان رساند و پس از آن به فرهنگستان نظامی- سلطنتی «سندهرست» پيوست. وي در سال ۱۸۹۳ وارد ارتش بریتانیا شد و در ۱۸۹۸، به عنوان افسر ارتش، در جنگی كه در سودان رخ داد، شرکت کرد. چرچيل در سال ۱۸۹۹، ارتش را به قصد انجام فعالیتهای سیاسی ترک کرد، ولی قبل از آن به عنوان روزنامه نگار به آفریقای جنوبی - که در آن «جنگ دوم بوئر» در جریان بود - رفت. او توسط بوئرها اسیر شد و به زندان افتاد، اما توانست فرار كند.
 
مجلس و نخست وزیری
وینستون چرچیل در سال ۱۹۰۰، عضو حزب محافظه کار مجلس «اولدهام» شد، ولی بعد از مدتی از اين حزب بيرون آمد و در سال ۱۹۰۴، به حزب لیبرال پیوست. در ماه می ۱۹۴۰، «نویل چمبرلن» از سمت نخست وزیری کناره گرفت و «وینستون چرچیل» در سن ۶۵ سالگی به عنوان نخست وزیر و وزیر دفاع انتخاب شد. طي جنگ جهانی دوم، همزمان با پادشاهی جرج پنجم، رهبری بریتانیا در دست وینستون چرچیل بود. او در طول جنگ به برقراری روابط محكم با رئیس جمهور آمریکا «فرانکلین روزولت» پرداخت.
در انتخابات بعد از جنگ كه در سال ۱۹۵۰ برگزار شد، چرچیل قدرت را از دست داد؛ اما رهبر گروه مخالف باقی ماند. وي اروپا و آمریکا را به اتحاد در مقابل کمونیسم تشویق می کرد. (اصطلاح «پرده آهنین»[*] نیز اولین بار توسط او به کار برده شد).
او در سال ۱۹۵۱ براي بار دوم به مقام نخست وزیري رسيد و در سال ۱۹۵۵ برکنار شد؛ با این حال تا پايان عمر، عضو مجلس بریتانیا بود. چرچیل نقش مهمي در سیاست بریتانیا به عهده داشت و بتدریج، ميزان دخالت سلطنت را در سیاست اين كشور كاهش داد. نشانه هاي چنين عملکردي از دوران ملکه ویکتوریا تا ملکه الیزابت دوم به چشم می‌خورد.
 
افتخارات
اين سیاستمدار و نویسنده بریتانیایی، بین سالهای ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵، یعنی در طول جنگ جهانی دوم و بار دیگر، بین سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۵، نخست وزیر بریتانیا بود. او براي مدتي به عنوان افسر ارتش بریتانیا خدمت مي كرد و در سال ۱۹۵۳، جایزه نوبل ادبیات را دريافت نمود.
مجله تایم در سال ۱۹۴۹، «وینستون چرچیل» را به عنوان «مرد نیمه اول قرن بیستم» معرفي کرد. چرچیل در سال ۱۹۴۰ نیز «مرد سال تایم» شده بود. وي در دوران خدمت سیاسی و فعالیتش به عنوان نویسنده، افتخارات زیادی کسب کرده است.
چرچیل در ۹ آوریل ۱۹۶۳ با درخواست ریاست جمهور آمریکا، «جان اف. کندی» و با تصویب کنگره آمریکا، «اولین شهروند افتخاری ایالات متحده آمریکا» نام گرفت، ولی به دلیل ناتوانی جسمی، در مراسم کاخ سفید حاضر نشد و پسر و نوه اش، این نشان افتخار را به جاي او دریافت کردند. مردم بریتانیا در رأی گیری نوامبر ۲۰۰۲ بی‌بی‌سی، «سر وینستون چرچیل» را به عنوان «بزرگترین بریتانیایی تمام تاریخ» برگزيدند.
 
مرگ
«وینستون چرچیل» در صبح روز یکشنبه، ۲۴ ژانويه ۱۹۶۵، در اثر سکته مغزی و در منطقه «هاید پارک گیت» شهر لندن درگذشت. به دستور ملکه الیزابت دوم، برای او مراسم خاكسپاري رسمی در کلیسای «سنت پال» و با حضور ملکه برگزار شد. از سال ۱۹۱۴، این اولین مراسم رسمی در بریتانیا بود که برای فردی خارج از خاندان سلطنتی انجام می شد. این مراسم، بزرگترین مراسم از این دست در بریتانیا بود؛ به گونه اي که از بیش از صد کشور جهان، افرادی چون رئیس جمهور فرانسه، «شارل دوگل»، و رئیس جمهور آمریکا، «دوایت آیزنهاور»، در آن حضور پيدا كردند.

انگلستان

7 / 6 / 1391برچسب:, :: 19:11 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

برج لندن قلعه‌ای تاریخی در مرکز لندن است که در سمت شمالی رود تیمز واقع شده‌است. در نقطه‌ای که اکنون این برج قرار گرفته احتمالاً ابتدا یک دژ بریتانیایی و سپس یک دژ رومی وجود داشته‌است. شاید ساکسون‌ها هم در این نقطه صاحب دژی بوده‌اند. بعد، ویلیام فاتح دستور ساختن یک برج سفید را داده‌است. که از قدیمی ترین قسمت‌های قلعه نظامی حاضر است. قسمت‌های مهم دیگر بنا هم، در زمان حکومت هنری سوم (۱۲۷۲-۱۲۱۶) ساخته شده‌اند. این برج یکی از ترسناک ترین ساختمان‌های دنیا نیز قلمداد می‌شود بی‌شک ناشی از تعداد زیاد اعدام‌ها، قتل‌ها و شکنجه‌هایی است که در هزار سال گذشته در پس دیوارهای این محل صورت گرفته‌است. بارها و بارها گزارش شده‌است که افراد مختلفی در دور و اطراف برج روح دیده‌اند. در یک نیمه شب زمستانی در سال ۱۹۵۷ یکی از نگهبانان از صدای برخورد یک شی به سقف از جا پرید. وقتی برای پیگیری و بررسی از اتاقک بیرون رفت موجودی سفیدرنگ و بی‌شکل را دید که بر روی برج قرار گرفته‌است. مدتی بعد آنها دریافتند که لیدی جین‌گری در تاریخ ۱۲ فوریه سال ۱۵۵۴ درهمان محل سرش از بدنش جدا شد. شاید سرشناس‌ترین سکنه برج لندن روح آن بولین باشد. او یکی از همسران هنری هشتم بود که در سال ۱۵۳۶ در این برج سرش زیر گیوتین گذاشته شد. روح او در مواقع بی‌شماری دیده شده‌است گاهی سرش را در دست دارد و بر روی برج سبز یا در کلیسای سلطنتی برج قدم می‌زند. دیگر ارواح این برج، روح هنری ششم، توماس بکت و سر والتر رالی می‌باشند.

انگلستان

7 / 6 / 1391برچسب:, :: 16:47 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

در اين دوره زمونه هر اتفاقي ممکنه بيفته که اين هم از اون اتفاقات عجيب و غريبه…..

در يک سايت خارجي اين مطلب رو پيدا کردم. کار اين سايت زمان مشخص کردن زمان تقريبي مرگ شماست.شما اطلاعات را وارد مي کنيد،سپس زمان مرگ شما بصورت تقريبي اعلام ميشه……….

بايد خدمت تون عرض کنم که اين سايت خيلي گل کرده و توي چندتا فروم تبديل به داغ ترين تاپيک شده و همه اعضا زمان مرگ خودشون رو ارسال مي کنند.

طرز استفاده از اين سايت : اگر تاريخ تولد خود را به ميلادي نمي دانيد اينجا برويد و آن را تبديل به ميلادي کنيد. سپس به اين سايت رفته و به سوالات، پاسخ دهيد، البته اگر نياز به ترجمه داشتيد مي توانيد اينجا برويد و در خاتمه بايد خدمت تون عرض کنم که هر شخص دوست داره مي تونه پيش بيني زمان مرگ خود را تو کامنت به يادگار بذاره عمر من که 78 سال بود ببینیم عمر شما چقدره!

انگلستان

7 / 6 / 1391برچسب:, :: 14:9 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

تبر سنت ماری ۳۰ یا ساختمان سوئیس ری سابق که به صورت غیررسمی، خیارشور (به انگلیسی: Gherkin) نیز نامیده می‌شود، یک آسمان‌خراش است که در منطقه تجاری شهر لندن واقع شده‌است. این برج در دسامبر ۲۰۰۳ تکمیل شده و در اواخر می‌۲۰۰۴، بازگشایی شد. این ساختمان در ۴۰ طبقه و با ارتفاع ۱۸۰ متر، در محل سابق ساختمان بالتیک اکسچنج ساخته شده‌است. این ساختمان در ۱۰ آوریل ۱۹۹۲ در اثر انفجار بمبی که توسط ارتش موقت جمهوری ایرلند کار گذاشته شده بود، به شدت آسیب دیده بود.

پس از منتفی شدن ساخت برج میلنیوم، ساختمان کنونی، توسط نورمن فاستر و مهندسان آروپ طراحی شده و کار ساخت آن نیز توسط اسکانسکا در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ انجام شد.

انگلستان

6 / 6 / 1391برچسب:, :: 15:0 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

Westminster abbey west.jpg

کلیسای وست‌مینستر کلیسایی تاریخی در مرکز شهر لندن است که عمدتاً به سبک معماری گوتیک ساخته شده و مکان سنتی مراسم تاج‌گذاری، ازدواج و تدفین شاهان و شهبانوهای بریتانیایی است.

بر اساس روایت‌ها بنیان این مکان در سال ۶۱۶ میلادی گذاشته شد. دو برج غربی آین کلیسا در ۱۷۲۲ و ۱۷۴۵ توسط نیکلاس هاکسمور ساخته شدند. بازسازی و مرمت این مکان تحت نظر سر جورج گیلبرت اسکات در قرن نوزدهم انجام گرفت. تا قرن نوزدهم این کلیسا سومین مرکز علمی بریتانیا بعد از آکسفورد و کمبریج بود.

افراد دفن شده در این مکان:

  • ادوارد خستو و همسرش ادیت وسکس
  • هنری سوم
  • ادوارد اول و همسرش النور کاستیا
  • ادوارد سوم و همسرش فیلیپای انو
  • ریچارد دوم و همسرش آن بوهم
  • هنری پنجم و همسرش کاترین والوا
  • ادوارد پنجم
  • هنری هفتم و همسرش الیزابت یورک
  • ادوارد ششم
  • آن کلیو، همسر هنری هشتم
  • ماری اول
  • الیزابت اول
  • جیمز اول و همسرش آن دانمارک
  • چارلز دوم
  • ماری دوم
  • ویلیام سوم
  • ملکه آن و همسرش شاهزاده ژرژ دانمارک
  • جرج دوم و همسرش کارولین آنسباخ
  • ماری یکم اسکاتلند
  • پرنسس دایانا، شاهدخت ولز
  • آیزاک نیوتن
  • چارلز داروین
  • ویلیام تامسون (لرد کلوین)
  • ج.ج. تامسون
  • جیمز کلرک ماکسول
  • ارنست رادرفورد
  • ادموند هالی
  • مایکل فارادی
  • جفری چاوسر
  • چارلز دیکنز
  • هنری پرسل
  • ویلیام بلیک
  • تی اس الیوت
  • جورج گوردون بایرون
  • الکساندر پوپ
  • جان میلتون
  • جین آستن

انگلستان

6 / 6 / 1391برچسب:, :: 14:43 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

تاور بریج نام یکی از مشهورترین سازه‌ها و پل‌های لندن، پایتخت انگلستان است که بر روی رود تیمز ساخته شده است. این پل که کار ساختش در ۱۸۸۶ آغاز و در ۱۸۹۴ به پایان رسید در نزدیکی پل لندن و برج لندن قرار دارد. برج‌های این پل دارای معماری گوتیک است و بخشی از مسیر جاده‌روی آن را می‌توان در مواقع لزوم بالا کشید تا کشتی‌های بزرگ بتوانند به‌راحتی از زیر آن عبور نمایند.

جمعیت شرق لندن در اواخر سدهٔ نوزدهم به شدت افزایش یافته بود و فکر ساخت پل جدیدی بر روی رود تیمز در آن ناحیه در حدود سال ۱۸۷۶ شکل گرفت. پس از آن چندین سال طول کشید تا طرح نهایی پل پذیرفته شود و سرانجام کار ساخت آن در ۱۸۸۴ آغاز گردید.

طرح انتخابی کاری از هوراس جونز با همکاری جان ولف بری بود. پنج پیمانکار و تقریباً ۴۵۰ کارگر برای ساخت این پل ۲۵۶ متری به خدمت گرفته شد و ۱۱ هزار تن استیل در چهارچوب آن به کار رفت. سرانجام کار ساخت پل که تاور بریج نام گرفت (تاور= بُرج، بریج= پل) در ۱۸۹۴ به پایان رسید. پل تاور بریج دارای برج‌هایی با معماری گوتیک ویکتوریایی بود که در آن زمان مورد پسند مردم قرار نگرفت، اما با گذر زمان این پل به یکی از معروفترین نمادهای شهر لندن بدل شد.

با توجه به محل قرار گرفتن پل تاور بریج در مجاورت بندر و در جهت دریا و نیاز عبور کشتی‌های بزرگ از زیر آن، تصمیم بر آن شد تا پل را به صورت متحرک بسازند تا در مواقع لزوم باز شده و امکان عبور کشتی‌ها و قایق‌ها را فراهم سازد. موتورهایی هیدرولیکی در برج‌های پل تعبیه شد (در اصل برج‌ها نقش پنهان‌گر را داشتند) و از نیروی بخار برای پمپاژ آب به انباشتگرهای هیدرولیک استفاده می‌شد تا موتورهای بالاکشندهٔ پل را به کار اندازد. تا سال ۱۹۷۶ که همه چیز برقی شد از این روش استفاده می‌گردید.

هر کدام از زبانه‌های پل متحرک بیش از ۳۰ متر عرض داشته و قابلیت باز شدن تا زاویهٔ ۸۳ درجه را داراست. این پل در گذشته روزانه تقریباً ۵۰ بار باز و بسته می‌شد اما امروزه این میزان به ۱۰۰۰ بار در سال کاهش یافته است. همچنین ساعات بازشدن زبانه‌ها از پیش برنامه‌ریزی شده است و طبق آن دو نیمهٔ پل به بالا و پایین کشیده می‌شود.

گرفتن عکس و فیلم از پل تاور بریج یکی از کارهای مورد علاقهٔ توریست‌هایی است که به لندن می‌آیند، اما در عین حال این امکان نیز برای بازدیدکنندگان وجود دارد که وارد برج‌ها شوند. دو برج توسط گردشگاهی در قسمت بالا به یکدیگر متصلند و نمایی زیبا از لندن را می‌توان از آنجا مشاهده نمود.

همچنین در داخل پل، نمایشگاه تاور بریج قرار دارد که مساحت گردشگاه و دو برج را شامل می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند از موتورخانهٔ ویکتوریایی که درون برج‌ها قرار دارند دیدن کنند.

در حال حاضر پل تاور بریج مورد نوسازی قرار گرفته است و انتظار می‌رود کار بازسازی آن در سال ۲۰۱۲ به پایان برسد.

بریتانیای کبیر

6 / 6 / 1391برچسب:, :: 14:31 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

 

 

کاخ باکینگهام (به انگلیسی: Buckingham Palace) اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی بریتانیا است. این کاخ همچنین یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های سلطتنی فعال دنیاست.

کاخ باکینگهام در سال ۱۷۰۳ برای جان شفیلد، دوک باکینگهام ساخته شد. در سال ۱۷۶۲ جورج سوم، پادشاه وقت بریتانیا و ایرلند این کاخ را برای محل اقامت خود برگزید و از آن پس این کاخ به محل برگزاری مراسم رسمی و تشریفاتی دربار بریتانیا تبدیل شد.

همچنین کاخ هولی‌روود، دیگر اقامتگاه خاندان سلطنتی بریتانیا است که در اسکاتلند واقع شده است.

Great Britain

 

 

6 / 6 / 1391برچسب:, :: 14:19 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

میدان ترافالگار یکی از اصلی‌ترین و مشهورترین میدان‌های لندن می‌باشد که در مرکز آن واقع شده و از جاذبه‌های توریستی شهر به شمار می‌آید. این میدان در ۱۸۴۵ ساخته شده و به مناسبت بزرگداشت پیروزی دریاسالار نلسون در نبرد ترافالگار چنین نام‌گذاری شده‌است،

تعدادی از ساختمان‌ها و بناهای یادبود معروف لندن همچون نگارخانه ملی لندن، کلیسای سنت مارتین-این-د-فیلدز و ستون نلسون در اینجا قرار دارند و گردشگران را به خود جذب می‌نمایند.

از دیگر عوامل معروفیت میدان ترافالگار وجود حوضچه و فواره‌هایی است که در میان آن قرار گرفته و مکان مناسبی را برای استراحت و آرامش بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد. کبوتران نیز دیگر عامل معروفیت میدان بودند که بازدیدکنندگان برای دانه دادن به آنها به اینجا می‌آمدند اما به دلیل آلودگی و نازیبایی ناشی از فضولات این پرندگان و تهدید سلامتی انسان، دانه دادن به آنها ممنوع گردید و شیوه‌های گوناگونی از جمله استفاده از پرندگان شکاری دست‌آموز به خدمت گرفته شد تا مانع از بازگشت کبوتران به میدان ترافالگار شود و امروزه تنها تعداد اندکی از کبوتران در این میدان مشاهده می‌شوند.

همچنین برپایی بسیاری از جشن‌ها، بزرگداشت‌ها، گردهمایی‌ها، اعتراضات و راهپیمایی‌های سیاسی و غیر سیاسی نیز در این میدان صورت می‌گیرد. در پی اعتراضات مردم به سیاست وال استریت مردم لندن این میدان را نیدان التحریر خواندند.

Britain

6 / 6 / 1391برچسب:, :: 13:59 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

با درود و سلام

آیا می دانید چند سال از سنتان جوان تر هستید؟ آیا می دانید سن بیولوژیکی تان چقدر است؟

به این سایت سر بزنید تا از اوضاع بدن خود باخبر شوید. این لینک سایت:(روی عکس کلیک کنید)

Find out your Biological-Age

 

انگلستان 

5 / 6 / 1391برچسب:, :: 16:58 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

 A good mind is in a good body

عقل سالم در بدن سالم است

 

other side of the fence The grass is greener on the

 

 

مرغ همسايه غاز است  (چمن آن طرف دیوار همیشه سبزتر است)

 

 

Hunger is the best sauce

 

 

 

 

A good name is better than riches

 

يك نام نيك از تمام ثروتها بهتر است

 

Happiness is worth more than riches

 

خوشحالي بالاترين ثروت است

 

Tomorrow is another day

 

 

فردا هم روز خداست (فردا روز دیگری است)

 

 

Half a loaf is better than no bread

 

 

 

كاچي به از هيچي (نصف نون بهتر از هیچ نون)

 

 

 

No pain, no gain

 

 

 

نابرده رنج گنج ميسر نمي شود (هیچ درد، هیچ سود)

 

 

 

Never say never

 

 

هرگز نگو هرگز

 

 

More haste, less speed

 

 

ترديد بيشتر ، سرعت كمتر

 

 

It is never too late to mend

 

 

 

 

Silence is golden

 

 

خاموشي طلاست

 

 

The more you have, the more you want

 

 

هرچي بيشتر داري بيشتر ميخواي

 

 

Time is money

 

 

وقت طلاست (وقت پول است)

انگلستان

 

 

 

 

 

 

 

هيچ وقت براي باز سازي دير نيست

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گرسنگي بهترين طعم دهنده است

 

 

 

5 / 6 / 1391برچسب:, :: 14:51 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

* عکس امضا شده ادل

ادل لوری بلو ادکینس متولد ۵ می‌۱۹۸۸ که بیشتر با لقب هنریش اَدِل شناخته می‌شود، خواننده و ترانه‌نویس انگلیسی است.
در سال ۲۰۰۸ آلبوم «۱۹» توسط آدل منتشر شد. نام این آلبوم از آن جایی که آدل آن را در سن ۱۹ سالگی‌اش ضبط کرد، ۱۹ نامیده شد. ۱۹ اولین آلبوم استودیویی آدل است. این آلبوم در سال ۲۰۱۱، با آن که هنوز ۳ سال از انتشار می‌گذشت، چهارمین آلبوم پرفروش سال ۲۰۱۱ در بریتانیا شد.
آدل در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۱ آلبوم «۲۱» را منتشر کرد، که برای ۱۸ هفته نخستین آلبوم پرفروش بریتانیا (هرگز زنی در تاریخ موسیقی بریتانیا به چنین رکوردی دست نیافته است) و ۱۳ هفته پرفروش‌ترین آلبوم ایالات متحده بود. آلبوم ۲۱ در ۲۴ کشور جهان در رتبهٔ نخست جدول آلبوم‌های پرفروش بوده و در مجموع ۱۳ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.این آلبوم با فروش ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نسخه، پرفروش‌ترین آلبوم سال ۲۰۱۱ در بریتانیا است.شهرت جهانی وی بیشتر به دومین آلبوم استودیویی‌اش با نام «۲۱» که در ۲۱ ژانویه ۲۰۱۱ منتشر شد برمی‌گردد. این آلبوم رکورد طولانی‌ترین مدت صدرنشینی در جدول پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی در بریتانیا را در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کرد. آهنگ‌های rolling in the deep و someone like you از همین آلبوم جز مشهورترین آهنگ‌های ادل است که آن ها را می توانید همین جا و بدون عضویت دانلود کنید! (به علت بالا رفتن تعداد اعضا)

دانلود آهنگ some one like you

دانلود آهنگ rolling in the deep

انگلستان

4 / 6 / 1391برچسب:, :: 17:43 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

با سلام

یک وبلاگ جدیدبه نام

*****دنیای شگفت انگیز*****

ساخته شده است لطفا روی عکس زیر کلیک کنیدو از این سایت دیدن کنید.(ضرر نمی کنید)

با تشکر مدیریت وبلاگ

4 / 6 / 1391برچسب:, :: 17:28 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                            

بانو آگاتا کریستی زاده ۱۵ سپتامبر ۱۸۹۰ - درگذشته ۱۲ ژانویه ۱۹۷۶ نویسنده انگلیسی داستان‌های جنایی و ادبیات کارآگاهی بود. او با نام مستعار ماری وستماکوتداستان‌های عاشقانه و رومانتیک نیز نوشته‌است، ولی شهرت اصلی او بخاطر ۶۶ رمان جنایی اوست. داستان‌های آگاتا کریستی، بخصوص آن دسته که در باره ماجراهای کارآگاه هرکول پوآرو و یا خانم مارپل هستند، نه تنها لقب ملکه جنایت را برای او به ارمغان آوردند بلکه وی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و مبتکرترین نویسندگانی که در راه توسعه و تکامل داستان‌های جنایی کوشیده‌اند نیز معرفی و مطرح نمودند.

آگاتا کریستی با نام اصلی آگاتا مری کلاریسا میلر در شهر ترکی در ناحیه دوون انگلستان به دنیا آمد. پدر او آمریکایی بود و فردریک میلر نام داشت. مادرش کلارا بومر انگلیسی و از یک خانواده اشرافی بود. آگاتا بدلیل آمریکایی بودن پدر می‌توانست تبعه ایالات متحده نیز باشد ولی هرگز از آن کشور تقاضای تابعیت ننمود.(می بینید چه قدر انگلستان جای خوبیه!) او دارای یک خواهر و یک برادر بود که هردوی آنان از وی بزرگ تر بودند.

آگاتا در سال ۱۹۱۴ با یک سرهنگ نیروی هوایی بنام آرچی بالد کریستی ازدواج کرد که ازدواج موفقی نبود و زندگی مشترک آنان بعد از ۱۴ سال عاقبت در سال ۱۹۲۸ با جدا شدن از یکدیگر خاتمه یافت. دختری بنام روزالیند هیکز حاصل این ازدواج بود.

آگاتا در زمان جنگ اول جهانی در بیمارستان و سپس در داروخانه کار می‌کرد، شغلی که تأثیر زیادی بر نوشته‌های او داشته‌است: بسیاری از قتل‌هایی که در کتابهای او رخ می‌دهند به‌وسیله خوراندن سم به مقتولین است که به انجام می‌رسند.

در هشتم دسامبر ۱۹۲۶ وقتی در سانینگ دیل واقع در برک شایر زندگی می‌کرد برای مدت ده روز ناپدید گردید و روزنامه‌ها در این مورد جار و جنجال فراوانی بپا کردند. اتومبیل او در یک گودال گچ پیدا شد و خود او را نیز نهایتا در هتلی واقع در هروگیت یافتند. آگاتا اتاق هتل را با نام خانمی که اخیرا شوهرش اعتراف کرده بود با وی رابطه عاشقانه دارد کرایه کرده بود و در توضیح این ماجرا، ادعا کرده بود که در اثر ضربه روحی ناشی از مرگ مادر و خیانت شوهر دچار فراموشی گردیده بوده‌است. در مورد اینکه آیا کل این ماجرا یک کار تبلیغاتی بوده‌است یا خیر، کماکان نظرات ضد و نقیض اند. در آن زمان دید کلی مردم نسبت به ناپدید شدن آگاتا دیدی منفی بود و عده بسیاری بر این باور بودند که آن ترفند تبلیغاتی مبالغ قابل توجهی هزینه روی دست مالیات دهندگان کشور گذاشته‌است. در سال ۱۹۷۹ این ماجرای ناپدید شدن موضوع فیلمی شد بنام آگاتا که در آن وانسا ردگریو در نقش آگاتا کریستی ظاهر می‌شود.

آگاتا در سال ۱۹۳۰ با یک باستان‌شناس بنام سر ماکس مالووان که ۱۴ سال از او جوان‌تر بود ازدواج کرد و با او به سفرهای فراوانی رفت. جای پای این سفرها و شهرها و کشورهایی که او از آنها دیدن می‌کرد را می‌توان در بیشتر داستان‌هایش که وقایع آنها در کشورهای شرقی (خاور میانه) رخ می‌دهند، مشاهده نمود. ازدواج او با مالووان در ابتدا ازدواجی موفق و شاد بود. این ازدواج توانست با وجود ماجراجویی‌های عشقی خارج از ازدواج مالووان برای مدتی نسبتاً طولانی دوام بیآورد.

آگاتا کریستی رمان قتل در قطار سریع السیر شرق را در سال ۱۹۳۴ وقتی در هتل پرا پالاس استانبول سکونت داشت نوشت. استانبول آخرین ایستگاه شرقی قطار سریع السیر اورینت بود که در آن زمان بین غرب و شرق اروپا در تردد بود. اتاقی که آگاتا کریستی در آن می‌زیست توسط مقامات هتل پرا پالاس به‌عنوان یادبود این نویسنده نامدار در همان حال و هوای زمان اقامت کریستی حفظ و نگهداری شده‌است.

آگاتا کریستی در ۱۲ ژانویه ۱۹۷۶ در سن ۸۵ سالگی و بطور طبیعی درگذشت. او تنها یک فرزند به نام روزالیند هیکز داشت که او نیز در سن ۸۵ سالگی و بتاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۰۴ درگذشت. در حال حاضر تمام حقوق مربوط به نشر و فروش کتابهای کریستی در اختیار و مالکیت نوهٔ او ماتیو پریچارد است.

آگاتا کریستی در کتاب رکوردهای گینس مقام اول در میان پرفروش‌ترین نویسندگان کتاب در تمام دوران‌ها و مقام دوم (بعد از ویلیام شکسپیر)در میان پرفروش‌ترین نویسندگان در هر زمینه‌ای را به خود اختصاص داده‌است. تخمین زده شده‌است که یک میلیارد از کتابهای او به زبان اصلی (انگلیسی) و یک میلیارد دیگر در ترجمه‌های گوناگون به ۱۰۳ زبان دنیا به فروش رسیده‌است. محبوبیت جهانی کریستی به آن درجه‌است که بطور مثال در کشوری چون فرانسه تعداد کتابهایی که از او تا سال ۲۰۰۳ به فروش رسیده بالغ بر۴۰ میلیون جلد بوده‌است.

تله موش که یکی از آثار معروف او است برای اولین بار در ۲۵ نوامبر ۱۹۵۲ در لندن (تئاتر آمباسادورها) به روی صحنه رفت و از آن تاریخ تا زمان حاضر و در طول بیش از ۵۰ سال همیشه بر روی صحنه بوده‌است و از این نظر دارای رکورد می‌باشد. این نمایشنامه تا کنون فقط در لندن بیش از ۲٬۰۰۰ بار به روی صحنه رفته‌است.

در سال ۱۹۵۵ آگاتا کریستی اولین نویسنده‌ای بود که جایزه استاد بزرگ که وِیژه نویسندگان ممتاز داستان‌های جنایی آمریکا بود را دریافت نمود. در همان سال نمایشنامه او به نام شاهد پرونده به‌عنوان بهنرین نمایشنامه برندهٔ جایزه ادگار گردید.


بیشتر کتابها و داستان‌های کوتاه او (و بعضی‌ها از آنها برای چندین بار) به فیلم درآمده‌اند که از آن میان می‌توان بطور مثال به فیلم‌های قتل در قطار سریع السیر اورینت، مرگ در رودخانه نیل، پرده و قطار چهار و پنجاه دقیقه از پدینگتون اشاره نمود. بسیاری از نوشته‌های آگاتا کریستی بطور مکرر برای تهیه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

کریستی در سال ۱۹۵۵، نخستین کسی بود که جایزهٔ استاد اعظم را از مجمع معمایی‌نویسان آمریکا دریافت کرد.

می بینید انگلستان چه مغزها و چه استعدادهای نهفته ای در تمام زمینه ها دارد!

آثار:

 

 

  • اولین پرونده‌های پوآرو
  • گربه‌ای میان کبوتران
  • و سپس هیچکس نبود
  • مرگ، نقطهٔ پایان
  • راز قطار آبی
  • قتل در بین‌النهرین
  • پنج خوک کوچک
  • فیل‌ها به یاد می‌آورند
  • پرده
  • جسدی در کتابخانه
  • نمسیس
  • قتل در قطار سریع‌السیر شرق
  • مرگ روی نیل
  • عروسکی در دودکش بخاری
  • شب بی پایان
  • مردی با لباس قهوه‌ای
  • جنایت خفته
  • ماجرای اسرارآمیز در استایلز
  • تعطیلات برای قتل
  • دشمن مخفی
  • تراژدی در سه پرده
  • مصیبت بی گناهی
  • قتل راجر آکروید
  • گناه مضاعف
  • پس از تشعیع جنازه
  • چهار قدرت بزرگ
  • ان یا ام
  • قتل در آشیانه کلاغ
  • در هتل برترام

در زبان فارسی:

  • مردی با لباس قهوه‌ای
  • پرده
  • اولین پرونده های پوآرو
  • گربه ای میان کبوتران
  • شب بی پایان
  • مصیبت بی گناهی
  • قطار ساعت 4:50 از پدینگتون
  • اعلام یک قتل
  • قتل در خانه کشیش
  • به طرف صفر
  • راز قطار آبی
  • قتل‌های الفبایی
  • جنایت خفته
  • تله موش
  • مرگ در میان ابرها
  • تراژدی در سه پرده
  • ده بچه زنگی
  • دختر سوم
  • نوشابه با سیانور
  • دست پنهان
  • جیب پر از چاودار
  • راز سیتافورد
  • جسدی در کتابخانه
  • شرارتی زیر آفتاب
  • مرگ خانم مگینتی
  • قتل آسان است
  • الهه انتقام
  • چرا از ایوان نخواستند
  • چشم بندی

از روی آثار او بازی‌های رایانه‌ای هم ساخته شده‌اند:

  • و سرانجام هیچکس باقی نماند
  • قتل در قطار سریع‌السیر شرق
  • شیطان زیر آفتاب
  • قتل های ای بی سی

امضا:

بریتانیای کبیر

3 / 6 / 1391برچسب:, :: 19:26 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

تشابه نوع، مدل و رنگ لباس و برخوردهای اجتماعی کیت میدلتون عروس جدید خانواده سلطنتی انگلیس با مادر شوهر خود پرنسس دایانا از دید خبرنگاران تیز بین دور نبوده است.

دوشس کمبریج علاوه بر به‌دست کردن حلقه نامزدی پرنسس دایانا، به تازگی از گوشواره محبوب وی با یاقوت کبود و نگین الماس استفاده می کند.

کیت همچنین تلاش می کند همچون مادر شوهر خود در مجامع عمومی و کارهای خیریه حضور چشمگیری داشته باشد.

همچنین لباس سیاه وی در مراسم اعطای نشان نظامی مشاهبت زیادی با لباس نامزدی پرنسس دایانا داشت.

حال خیلی ها از خود سوال می کنند آیا پرنسس دایانای دیگری وجود خواهد داشت؟

انگلستان

1 / 6 / 1391برچسب:, :: 15:52 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                                      Coronet of an earl

لقب‌های پادشاهی به دادن عنوان و لقب از سوی دربار بریتانیا گفته می‌شود. اعطای القاب تشریفاتی سلطنتی از سنت‌هایی‌ است که هزاران سال در تاریخ انگلستان قدمت دارد.

القاب طبقه اشراف:

القاب سلطنتی دربار بریتانیا دارای ۵ عنوان مهم است.بالاترین و مهم‌ترین این درجات، عنوان «دوک» برای مرد است. اگر دوک، به عنوان مثال هم‌چنین شاهزاده، عضو ارتش، سفیر و یا روحانی باشد، رتبه‌اش قبل از لقبش گفته می‌شود (مثال: ارتشبد والاحضرت شاهزاده ادوارد جورج نیکولاس پاول پاتریک، دوک کنت).همسر دوک، «دوشِس» نامیده می‌شود.

از دیگر القاب سلطنتی، پس از لقب دوک، عنوان «مارکوئاس»برای مرد و «مارشینس» است. در هنگام معارفه با شخصی که حامل این لقب است، می‌توان او را برای مرد «لُرد» و برای زن «لِیدی» نامید. هم‌اکنون تنها ۳۴ نفر، دارای این لقب تشریفاتی دربار بریتانیا هستند.

سومین درجه مهم دربار بریتانیا، عنوان «اِرل» و یا «کُنت» برای مرد و «کُنتِس» برای زن است. این لقب برای اولین‌بار در سده۱۰ میلادی، اعطا شد. هم‌اکنون به غیر از شاهزاده ادوارد، ارل وسکس چهارمین پسر ملکه الیزابت و همسرش سوفی، کنتس وسکس، ۱۹۱ مرد به لقب «ارل» و ۴ زن به لقب «کنتس» ملقب هستند.

در هنگام معارفه با شخصی که حامل این عنوان است، می‌توان او را برای مرد «لُرد» و برای زن «لِیدی» نامید.

چهارمین درجه مهم سلطنتی، عنوان وایکانت برای مرد و برای زن است. افرادی که ملقب به این عنوان می‌شوند، رسما «لُرد» خطاب می‌شوند.

پنجمین و آخرین عنوان مهم دربار بریتانیا، لقب «بارون» برای مرد و «بارونِس» برای زن است. این لقب برای اولین‌بار در سده ۱۳میلادی، اعطا شد. در هنگام معارفه با شخصی که حامل این عنوان است، می‌توان او را برای مرد «لُرد» و برای زن «لِیدی» نامید. از عنوان «بارون» و «بارونِس» تنها در اسناد قانونی یا رسمی استفاده می‌شود. از افرادی که به این لقب ملقب شده‌اند، می‌توان به بارونس هاله افشار اشاره کرد.

بریتانیا

31 / 5 / 1391برچسب:, :: 12:50 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                                   

الیزابت تودور یا ملکه الیزابت اول در سال ۱۵۳۳در کشور انگلستان به دنیا آمد.

 او دختر هنری هشتم بود .هنگامی که سه ساله شد مجلس انگلستان اعلام کرد که ازدواج هانری با آن بولین (مادر الیزابت )رسمی نبوده .آن بولین اعدام شد و به الیزابت مهر نامشروع بودن خورد.هنگامی که الیزابت به سن قانونی رسید کاری کرد که از نظر انگلیسی ها بدتر از نامشروع بودن بود. او پروتستان شد .این در حالی بود که در انگلستان همه به جز یک عده مردم فقیر و بی چیز کاتولیک بودند .

در سال ۱۵۵۸ هنگامی که ملکه ماری -خواهر ناتنی الیزابت - در بستر مرگ بود وصیت کرد که این خواهر ناتنی که هویتش هنوز معلوم نبود به جای او به تخت بنشیند

به این ترتیب در سال ۱۵۵۹الیزابت در کلیسای وست مینستر لندن تاج گذاری کرد.او ۲۵ ساله - بلند قد - مو طلایی و ظریف بود .در تمام انگلستان و اروپا کسی فکرش را هم نمی کرد که این موجود بتواند از رویارویی با هرج و مرج- فقر و ضعف نظامی که داشت انگلستان را از پا در می آورد سربلند بیرون بیاید . اما او بر خلاف ظاهرش سر سختی زیرکی و بی رحمی یک امپراتور را داشت . 

در حالی که بیش از نیمی از انگلیسی ها کاتولیک بودند پروتستان مذهب رسمی کشور اعلام شد .در ظاهر این طور بود که هر کس می تواند مذهب خودش را داشته باشد اما در واقعیت کاتولیک ها آزار و اذیت و حتی زندانی می شدند.

اوضاع به همین منوال می گذشت که پاپ به طور رسمی الیزابت را تکفیر و کاتولیک ها را به مقاومت در برابر او دعوت کرد الیزابت عقیده داشت که برای حفظ وحدت ملی کشور از هرج و مرج ناشی از اختلافات مذهبی ناچار است این کارها را انجام دهد .او شخصا به اطراف انگلستان سفر می کرد و با مردم از نزدیک گفت و گو داشت .

الیزابت در اصل آدم سرزنده و شادی بود و به تفریح علاقه خاصی داشت . او با دادن وعده ازدواج به پادشاهان و شاهزادگان توانست کشورش را سالها از جنگ و خونریزی حفظ کند .در سال ۱۵۸۷ پس از حمله کشتی های انگلیسی به اسپانیایی ها و اعدام ماری استوارت - ملکه اسکاتلند - در لندن اسپانیا و انگلستان وارد جنگی شدندکه ۱۰ سال طول کشید .

هنگامی که الیزابت ۶۵ ساله شد غائله جنگ با پیروزی ناوگان انگلیس پایان یافت.در این هنگام الیزابت دشمنانش را سر کوب کرده بود از کاتولیک ها زهر چشم گرفته بود وجانشینش را که جیمز ششم -پادشاه اسکاتلند- بود تعیین کرده بود جیمز از طرفداری پاپ دست برداشته بود و ملکه خیالش از این بابت راحت بود که انگلستان پس از او پروتستان باقی خواهد ماند .

سرانجام ملکه الیزابت در سال ۱۶۰۳ و در سن ۷۰ سالگی پس از سه روز سوختن در تب از دنیا رفت.

امضا:

انگلستان

31 / 5 / 1391برچسب:, :: 12:28 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

با سلام به شما اعضاي گرامي

براي تكميل عضويت خود فرم زير را پر كنيد و به ايميل:DrGerman91@yahoo.comارسال نماييد.

1-نام و نام خانوادگي:

2-رنگ مورد علاقه:

3-توانايي شما:

4-كتاب مورد علاقه:

5-آيا مايل هستيد مقامي دريافت كنيد و در وبلاگ مطلب بگذايد؟

اگر پاسخ سوال5بله است شما بايد در يك آزمون1 مرحله اي شركت كنيد.و پس از قبولي شما رمز وبلاگ را دريافت مي كنيد.

با تشكر مديريت

 

31 / 5 / 1391برچسب:, :: 11:11 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                                        Queen Victoria bw.jpg

ملکه ویکتوریا یا الکساندرینا ویکتوریا زادهٔ ۲۴ مه ۱۸۱۹ – درگذشت ۲۲ ژانویه ۱۹۰۱ ،از ۲۰ ژوئن ۱۸۳۷ تا پایان عمر ملکهٔ پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند بود و همچنین از ۱ ژانویه ۱۸۷۷ تا پایان عمر امپراتریس هند بود.

او بیش از شصت و سه سال ملکه بود و در تمام تاریخ بریتانیا طولانی‌ترین دورهٔ سلطنت را داراست. دورهٔ حکومت او با گسترش عظیم امپراتوری بریتانیا همراه بود. دورهٔ ویکتوریایی در اوج انقلاب صنعتی بود؛ دوره‌ای از تغییرات عظیم اجتماعی، اقتصادی و فناوری در پادشاهی متحد. ویکتوریا در ضمن آخرین فرمانروا از سلسلهٔ خاندان هانوفر بود.

امضا:

انگلستان

27 / 5 / 1391برچسب:, :: 17:57 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

به همان درجه که سعدی ، حافظ و فردوسی مظهر تفکر و زبان ادبیات و ایرانی هستند و گفته های آنان زبانزد خاص و عام است ، شکسپیر هم در تمدن انگلستان و تمامی دنیا مقامی بسیار ارجمند دارد که شواهد آن در تشکیل انجمن های مخصوص برای قرائت نمایشنامه های او، دسته های سیار یا ثابت هنرپیشگان حرفه ای یا تفننی به نام "گروه شکسپیر" و همچنین تصاویر و مجسمه های متعدد از او و بازیگران نمایشنامه های او، نامگذاری خیابانها ، خانه ها و حتی میکده ها به نام او کاملاً مشهود و محقق است .
حتی جملات و گفته های او به صورت کلمات قصار و ضرب المثل در گفتگوهای روزمره به گوش می رسد ، بدون این که گوینده یا شنونده از منبع حقیقی آن آگاه باشد
.

انگلستان

زندگی نامه:

در اوایل قرن شانزدهم میلادی در دهکده ای نزدیک شهر استرتفورد در ایالت واریک انگلستان زارعی موسوم به ریچارد شکسپیر زندگی می کرد. یکی از پسران او به نام "جان" در حدود سال ۱۵۵۱ به شهر استرتفورد آمد و در آنجا به شغل پوست فروشی پرداخت و "ماری آردن" دختر یک کشاورز ثروتمند را به همسری برگزید . ماری در ۲۶ آوریل ۱۵۶۴ پسری به دنیا آورد و نامش را "ویلیام" گذاشت. این کودک به تدریج پسری فعال ، شوخ و شیطان شد ، به مدرسه رفت و مقداری لاتین و یونانی فرا گرفت . ولی به علت کسادی شغل پدرش ناچار شد برای امرار معاش، مدرسه را ترک کند و شغلی برای خود برگزیند . برخی می گویند اول شاگرد قصاب شد و چون از دوران نوجوانی به قدری به ادبیات دلبستگی داشت که معاصرین او نقل کرده اند ، در موقع کشتن گوساله خطابه می سرود و شعر می گفت.در سال ۱۵۸۲ موقعی که هجده ساله بود ، دلباخته دختری بیست و پنج ساله به نام "آن هثوی" از دهکده مجاور شد و با یکدیگر عروسی کردند و به زودی صاحب سه فرزند شدند . از آن زمان زندگی پر حادثه شکسپیر آغاز شد و به قدری تحت تأثیر هنرپیشگان و هنر نمایی آنان قرار گرفت که تنها به لندن رفت تا موفقیت بیشتری کسب کند و بعداً بتواند زندگی مرفه تری برای خانواده خود فراهم نماید.پس از ورود به لندن به سراغ تماشاخانه های مختلف رفت و در آنجا به حفاظت اسبهای مشتریان مشغول شد ولی کم کم به درون تماشاخانه راه یافت و به تصحیح نمایشنامه های ناتمام پرداخت و کمی بعد روی صحنه تئاتر آمد و نقشهایی را ایفا کرد . بعدا وظایف دیگر پشت صحنه را به عهده گرفت . این تجارب گرانبها برای او بسیار مورد استفاده واقع شد و چنان با مهارت کارهایش را پیگیری کرد که حسادت هم قطاران را برانگیخت.
در آن دوره هنرپیشگی و نمایشنامه نویسی حرفه ای محترم و محبوب تلقی نمی شد و طبقه متوسط که تحت تأثیر تلقینات مذهبی قرار داشتند ، آن را مخالف شئون خویش می دانستند . تنها طبقه اعیان و طبقات فقیر بودند که به نمایش و تماشاخانه علاقه نشان می دادند.
در آن زمان بود که شکسپیر قطعات منظومی سرود که باعث شهرت او شد و در سال ۱۵۹۴ دو نمایش کمدی در حضور ملکه الیزابت اول در قصر گوینویچ بازی کرد و در ۱۵۹۷ اولین کمدی خود را به نام "تقلای بی فایده عشق" در حضور ملکه نمایش داد و از آن به بعد نمایشنامه های او مرتباً تحت حمایت ملکه به صحنه تئاتر می آمد.الیزابت در سال ۱۶۰۳ زندگی را بدرود گفت، ولی تغییر خاندان سلطنتی باعث تغییر رویه ای نسبت به شکسپیر نشد . جیمز اول به شکسپیر و بازیگرانش اجازه رسمی برای نمایش اعطا کرد . نمایشنامه های او در تماشاخانه "گلوب" که در ساحل جنوبی رود تیمز قرار داشت ، بازی می شد. بهترین نمایشنامه های شکسپیر درهمین تماشاخانه گلوب به اجرا درآمد . هرشب شمار زیادی از زنان و مردان آن روزگار به این تماشاخانه می آمدند تا شاهد اجرای آثار شکسپیر توسط گروه پر آوازه " لرد چیمبرلین" باشند . اهتزاز پرچمی بر بام این تماشاخانه نشان آن بود که تا لحظاتی دیگر اجرای نمایش آغاز خواهد شد . در تمام این سالها خود شکسپیر با تلاشی خستگی ناپذیر - چه در مقام نویسنده و چه به عنوان بازیگر- کار می کرد . این گروه، علاوه بر آثار شکسپیر، نمایشنامه هایی از سایر نویسندگان و از جمله آثار "کریستوفر مارلو" ی گمشده و نویسنده نو پای دیگر به نام "جن جانسن" را نیز به اجرا در می آورند ، اما احتمالا آثار استاد "ویلیام شکسپیر" بود که بیشترین تعداد تماشاگران را به آن تماشاخانه می کشید.این تماشاخانه به صورت مربع مستطیل دو طبقه ای ساخته شده بود ، که مسقف بود ولی خود صحنه از اطراف دیواری نداشت و تقریباً در وسط به صورت سکویی ساخته شده بود و به ساختمان دو طبقه ای منتهی می گشت که از قسمت فوقانی آن اغلب به جای ایوان استفاده می شد.شکسپیر بزودی موفقیت مادی و معنوی به دست آورد و سرانجام در مالکیت تماشاخانه سهیم شد. این تماشاخانه در سال ۱۶۱۳ در ضمن بازی نمایشنامه "هانری هشتم" سوخت و سال بعد بار دیگر افتتاح شد ، که آن زمان دیگر شکسپیر حضور نداشت ، چون با ثروت سرشار خود به شهر خویش برگشته بود . احتمالا شکسپیر در سال ۱۶۱۰ یعنی در ۴۶ سالگی دست از کار کشید و به استرتفرد بازگشت ، تا درآنجا از هیاهوی زندگی در شهر لندن دور باشد . چرا که حالا دیگر کم و بیش آنچه را که در همه آن سالها در جستجویش بود به دست آورده بود. نمایش نامه هایی که در این دوره از زندگیش نوشته " زمستان" و " توفان" هستند که اولین بار در سال ۱۶۱۱ به اجرا در آمدند. در آوریل سال ۱۶۱۶ شکسپیر چشم از جهان بست و گنجینه بی نظیر ادبی خود را برای هموطنان خود و تمام مردم دنیا بجا گذاشت . آرمگاه او در کلیسای شهر استرتفورد قرار دارد و خانه مسکونی او با وضع اولیه خود همیشه زیارتگاه علاقمندان به ادبیات بوده و هر سال در آن شهر جشنی به یاد این مرد بزرگ برپا می گردد.

ارزش ادبی:

شکسپیر در حقیقت شاعر انسانیت و نقاش خصایل خوب و بد انسانی است . نمایشنامه های تاریخی او به وقایع بی روح و کهنه، روح تازه ای می بخشند و شخصیتهای ادوار مختلف تاریخ را با طرز فکر و عادات و خصوصیات هر دوره برای خواننده و بیننده مجسم می سازند . قدرت او در تلفیق و ترکیب صحنه های واقعی پراکنده ، به صورت یک جریان واحد و مربوط به همه حاکی از زبردستی بی نظیر او در فن نمایش است. نمونه این هنر را می توان در تشریح دوره نفرت انگیز سلطنت "جان" یا کناره گیری "ریچارد دوم" یا مصیبتهای "هانری چهارم" یافت.هنر او در مجسم ساختن صحنه های غم انگیز و خنده آور به اوجی می رسد که بی سابقه است . او قادر است تماشاچی را بی اختیار به خنده وادارد یا اشکهای تأثر او را سرازیر سازد. بازیگرانی از قبیل "فالستاف" و "گوبو" و دلقکهای نمایشنامه های مختلف او نمونه های جالبی از این قدرت ابداع می باشند. در صحنه های درام کمتر وقایع در ادبیات مانند مرگ کلئوپاترا، مرگ رومئو و ژولیت و خفه شدن دزدمونا بدست اتللو و برخی از صحنه های مکبث یا رفتار دختران "لیرشاه" نسبت به پدر خود یافت می شود.در اغلب نمایشنامه های شکسپیر پریان و ارواح و جادوگران نقش فراوانی به عهده دارند که نمونه آن " اوبرون" و " پک"، روح قیصر، روح پدر هملت، و سه خواهر جادوگر در مکبث می باشند.
در نتیجه می توان گفت که نمایشنامه های او از لحاظ تنوع موضوع ، غنی بودن لغت ، طرز تشریح وقایع و وحدت هدف و نتیجه، کم نظیر است و اگر چه در هر نمایشنامه وقایع متعددی مانند رشته های رنگارنگ ، به هم بافته شده ، ولی همه آنها جنبه تزئیناتی دارد که در عین حال به این قالی بزرگ ادبی جلوه و شکوه خاصی بخشیده به طوری که سادگی ، پیوستگی و وحدت زمینه اصلی آن را از بین نمی برد و از لطف و تناسب آن نمی کاهد.صحنه تئاتر دوره شکسپیر شکوه ، جلال ، ابزار و وسایل تماشاخانه امروزی را نداشت و به صورت سکویی باز و ساده ساخته شده بود ، که بازیگران با البسه خود و بدون هیچ گونه دکور روی آن بازی می کردند و در نتیجه درک بسیاری از تغییرات صحنه و مفهوم حقیقی به عهده تماشاچی گذاشته می شد.

تماشاخانه های شکسپیر:

دارایی های شکسپیر صرفاً از تئاتر بدست نیامده بود. وی در تجارت هم فرد زیرکی بود. او سهامدار و شریک گروه بازیگران لرد چمبرلین (Lord Chamberline’s Men) یکی از مشهورترین گروههای بازیگری آن زمان بود. در سال 1599 این گروه، تماشاخانه جهان (The Globe Theatre) را ساخت که مشهورترین تماشاخانه دوران الیزابت بود.
طراحی این تماشاخانه که در کرانه جنوبی رود تمز (Thames) و بخش فقیرنشین لندن قرار داشت کاملاً مدور و روباز بود و سه هزار تماشاگر را در خود جای می داد و برای ساکنان نه چندان ثروتمند آن منطقه از شهر، سرگرمی کم هزینه ای فراهم می آورد. بالکنها، صندلیها و محلهایی که برای ایستادن تماشاگران تعبیه شده بود سه چهارم محیط صحنه نمایش را احاطه کرده بود. بر بالای صحنه نشانی قرار داشت که قهرمان یونانی، هرکول، را در حالیکه جهان را بر شانه های خود حمل می کرد به تصویر کشیده بود و بر آن جمله لاتین Totus mundus agit histrionem --به معنی "جهان، بازیگر را به بازی می گیرد "، یا آنگونه که شکسپیر در کمدی "هر طور شما دوست دارید" بیان می کند "دنیا صحنه نمایش است"-- حک شده بود.
شکسپیر در تماشاخانه بلک فرایر (Blackfriars Theatre) هم سهامدار بود. این تماشاخانه که خصوصی تر و گران تر بود، در نزدیکی مرکز شهر لندن قرار داشت و پذیرای تماشاگران ثروتمندتر بود. ساختمان تماشاخانه مسقف بود و در شب، نور شمعها روشنایی آن را تأمین می کرد. شکسپیر نمایشنامه هایی را که برای مخاطب فرهیخته می نوشت در این تماشاخانه روی صحنه می برد.

دانش شکسپیر:

بن جانسون با اشاره به این حقیقت که شکسپیر تحصیلات عالیه نداشت، در مورد او نوشت که شکسپیر "اندکی لاتین می دانست و کمتر از آن، یونانی." در واقع، از آن جایی که هیچ مدرکی دال بر این حقیقت که شکسپیر یونانی میدانسته وجود ندارد، می توان اینطور نتیجه گرفت که آثار لاتینی که او در طول تحصیل در مدرسه در استرات فورد از اوید (Ovid)، شاعر روم باستان، و پلاتوس (Plautus) و سنکا (Seneca) ، نمایشنامه نویسان روم باستان، مطالعه کرده بود استعداد ادبی او را تحت تأثیر قرار داد. شکسپیر باابتکار عمل، بخش زیادی از آنچه خوانده بود را با نمایشنامه های خودش می آمیخت. مثلاً مونتاین، نویسنده فرانسوی، در یکی از مقالات خود فرهنگ ساده و بی تکلف بومیان آمریکا را که جهانگردان فرانسوی توصیف کرده اند ستوده است. شکسپیر هم در نمایشنامه طوفان (The Tempest) این ستایش مونتاین را به شکل تصویری از یک جامعه آرمانی بیان کرده است.

انسان گرایی شکسپیر:

توانایی شکسپیر در جذب و تبدیل اطلاعات مختلف، از اخبار سیاسی روز گرفته تا وقایع تاریخی انگلستان و روم، نشان دهنده یکی از آرمان های انسان گرایان است. نمایشنامه های او اغلب بر شخصیتهایی متمرکز است که می کوشند استعدادهای خود را به فعلیت برسانند. آنها دائماً در تلاش و تکاپو هستند، در محکمه ذکاوت خود را ثابت می کنند، در میدان نبرد از خود شجاعت نشان می دهند، عاشق می شوند، شاعر می شوند، و یا برای رسیدن به آرزوهای مهرآمیز یا انتقامجویانه خود دسیسه چینی می کنند. هیچ نویسنده دیگری این همه رفتار بشری را با این عمق و وسعت درنیافته و به آنها نپرداخته. شکسپیر بطرز عجیب و فوق العاده ای به دلایل رفتارهای گوناگون افراد پی می برد. پیر و جوان، زن و مرد، سفید و سیاه، گدا و پادشاه همه و همه در نمایشنامه های او زنده اند و زندگی می کنند.

آثار مهم:

    اتلو
    مکبث
    هملت
    ژولیوس سزار
    رومئو و ژولیت
    تاجر ونیزی
    شاه لیر
    رویای شب نیمه تابستان
    هنری ششم
    دو نجیب‌زاده ورونایی
    ریچارد سوم
    تیتوس آندرونیکوس
    کینگ جان
    ریچارد دوم
    هنری چهارم
    کمدی اشتباهات
    هیاهوی بسیار برای هیچ
    هنری پنجم
    تروئیلوس و کریسدا
    آنتونیوس و کلئوپاترا
    تیمون آتنی
    پریکلس
    کوریولانوس
    حکایت زمستان
    هنری هشتم
    رام کردن زن سرکش

اشعار:
   
مجموعه غزلیات شکسپیر
    ونوس و آدونیس
    زائر پرشور

انگلستان

27 / 5 / 1391برچسب:, :: 17:23 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                                                   

مواد لازم:

سیب زمینی پخته                3 پیمانه

گوشت چرخ کرده                 200 گرم

نخودفرنگی                         1 پیمانه

فلفل دلمه ای نگینی خرد شده   1 پیمانه

هویج پخته و رنده شده          3 عدد

رب گوجه فرنگی                   2 قاشق سوپخوری

پیاز رنده شده                      1 عدد متوسط

شیر                                 1 پیمانه

کره                                  50 گرم

 

طرز تهیه:

گوشت چرخ کرده را داخل ظرف ریخته و پیاز را اضافه میکنیم خوب با هم مخلوط کرده و نمک و فلفل را اضافه میکنیم در صورت تمایل میتوانید از ادویه هم استفاده کنید 2 قاشق غذاخوری روغن مایع اضافه میکنیم مواد را روی حرارت تقریباً ملایم گذاشته و مرتب هم میزنیم تا گوشت روی حرارت لخته نشود فلفل دلمه ای را اضافه کرده و تفت میدهیم تا نرم شود بعد نخودفرنگی پخته یا کنسرو را اضافه میکنیم (اگر نخودفرنگی خام باشد زمان پخت غذا طولانی میشود) رب را اضافه میکنیم مخلوط میکنیم 1 پیمانه آب به مواد اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم شیر را داخل ظرف دیگری ریخته و کره را داخل آن گذاشته و روی حرارت میگذارم در ظرف دیگری سیب زمینی را که پخته و کوبیده ایم با 1 قاشق چایخوری نمک و کمی فلفل مخلوط میکنیم وقتی شیر گرم شد و کره در آن حل شد آنها را به سیب زمینی اضافه کرده و با قاشق آنقدر هم میزنیم تا شیر و کره کاملاً به خورد سیب زمینی برود حدود 2 پیمانه از این مواد را داخل ظرف دیگری ریخته و هویج اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم سیب زمینی را در ظرف ریخته و صاف میکنیم روی آن یک لایه از سس که روی حرارت بود میریزیم روی مواد یک لایه از مخلوط سیب زمینی و هویج میریزیم میتوان آن را با قیف هم ریخت مواد را داخل فری که با دمای 200 درجه سانتی گراد گرم شده به مدت 15 الی 20 دقیقه میگذاریم تا طلایی شود.

توجه: در پختن مواد این غذا در ظرف را نمیگذاریم.

 

نوش جان!  

انگلستان

25 / 5 / 1391برچسب:, :: 11:41 :: نويسنده : سران کشور های 1+5
                         طرز تهیه محبوب ترین غذای انگلیسی
دستور العمل تهیه (fish &chips) ماهی و چیبس
یکی از محبوب ترین و سنتی ترین غذاهای انگلستان غذایی است که در واقع با فیله ماهی تازه سید شده و چیپس سیب زمینی آماده میشود و انگلیسیها این غذا را به نوعی تبدیل به غذای ملی شان کرده اند و آنرا به سایر کشورها نیز معرفی کرده اند .به دستور تهیه این غذا توجه نمایید

مواد لازم :
2 پیمانه آرد معمولی
2 پیمانه شیر
آب ( به مقدار لازم )
1 چانه مایه خمیر
نمک
سیب زمینی (برای 1 یا 2 نفر)
روغن (برای سرخ کردن)

طرز تهیه :
آرد را در یک غذا ساز نسبتا بزرگ ریخته و شیر را به آن اضافه میکنیم.در ابتدا آرد و شیر را خوب با یکدیگر مخلوط کرده و در همان حال آب را کم کم به آن اضافه می کنیم.نباید آب را یکجا به آن اضافه کرد.حالت هم زدن را تا زمانیکه تمام آرد و مواد اضافه شده کاملا با هم ترکیب شده و غلظت و قوام یکنواخت پیدا کند ادامه می دهیم.سپس نمک و مایه خمیر را اضافه کرده و دوباره هم می زنیم.دستگاه را خاموش کرده و 1 تا 1 ساعت و نیم مواد بدست آمده را در حالت استراحت در یک مکان گرم قرار می دهیم.

برای درست کردن چیبس سیب زمینی ها را پوست کنده و به اندازه های مساوی تکه تکه کرده و آنهارا شسته و میگذاریم تا کاملا خشک شوند.سپس آنها را در یک ظرف دسته دار عمیق که حاوی روغن داغ می باشد یه مدت 5 دقیقه قرار می دهیم.سپس آنها را از روغن خارج کرده و با یک قاشق شیارهایی روی آنها ایجاد کرده و به مدت 10 دقیقه در یک ظرف فلزی قرار داده تا خنک شوند و این شیار ها را به خود بگیرند.دوباره آنها را به مدت 7 تا 10 دقیقه در روغن ریخته تا کاملا طلایی شوند و راحت قابل جویدن باشند.نمک را هم که چاشنی آن است روی آن می ریزیم.

ماهی را در داخل  مایع آرد غلتانده و خوش با آن پوشش میدهیم بعد در روغن می گذاریم تا سرخ شود و به طور منظم آنها را برمیگردانیم تا هر دو طرف آنها کاملا سرخ شود.سپس آنها را از روغن خارج کرده و  نمک روی آن میریزیم و با چیبسی که درست کرده ایم میل می کنیم.
 
البته در دستور راحت تر این غذا میتوانید از پودر سوخاری و استفاده کنید .یعنی ماهی ها را اول در پودر سوخاری بغلتانید بعد در تخم مرغ بغلناتید و در آخر آنها را با پودر نان آغشته ساخته و سرخ کنید.

انگلستان

24 / 5 / 1391برچسب:, :: 23:12 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

ورود هر حيواني به پارلمان انگليس ممنوع است، به غير از بز گاندي!

اين قانوني بود كه پارلمان انگليس قبل از سخنراني گاندي تصويب كرد.
قرار بود گاندي بعد از مدت‌ها مبارزه با استعمار انگليس، در پارلمان اين كشور سخنراني كند و اصرار داشت كه بزش – كه هميشه شير آن‌را مي‌نوشيد – همراهش باشد؛ پس نمايندگان پارلمان انگليس، براي احترام به ميهمان و درعين‌حال جلوگيري از تكرار اين ماجرا، يك قانون به مجموعه قوانين خود اضافه كردند.
بريتانياي كبير (مجموعه انگلستان، اسكاتلند، ‌ولز و ايرلند شمالي) الان نزديك به 800 سال است كه پارلمان دارد و قانون تصويب مي‌كند اما چيزي كه جالب است، ‌اينكه اين كشور قانون اساسي ندارد.
در انگليس، قوانين قبلي همگي اعتبار دارند. در هر مورد جديد، براي تصميم‌گيري ابتدا به قوانين قبلي مراجعه مي‌شود و آنها تأويل و تفسير مي‌شوند و اگر هيچ قانوني در آن مورد خاص نبود، قوانيني جديد تصويب مي‌شوند؛ به همين دليل است كه هنوز در كتاب مجموعه قوانين بريتانيا كه شامل تمام قوانين تصويب شده در طول تاريخ پارلمان است و ركورد بزرگ‌ترين كتاب بشر را در كتاب ركوردهاي گينس دارد، ممكن است قانوني متعلق به سال 1215 ميلادي به چشم بخورد.
چند هفته قبل يك شبكه تلويزيوني بريتانيا (UKTV gold) بعد از يك بررسي، فهرستي از قوانيني كه به نظر مسخره يا ابلهانه مي‌رسيدند و هنوز در بريتانيا قانوني و لازم‌الاجرا بودند را تهيه كرد و ميزان احمقانه‌بودن آنها را به نظرسنجي عمومي گذاشت تا 10 قانون ابلهانه كشور مشخص شود. حدود 4 هزار و 300 نفر در اين راي‌گيري شركت كردند و 10 قانون مسخره انتخاب شد. براي اينكه به درجه مسخرگي قوانين ده‌گانه پي ببريد، همين كافي است كه بدانيد قانون بز گاندي حتي در فهرست اوليه وجود نداشت.


در پارلمان نميريد

در صدر اين فهرست، قانوني قرار داشت كه مي‌گفت: مردن در ساختمان پارلمان انگليس غيرقانوني است و مجرم بازداشت خواهد شد. اين قانون مربوط به زمان جنگ داخلي شاه و پارلمان در قرن 17 و قانونگذاري‌هاي او بود. طبق قوانين قبلي پارلمان اگر كسي در ساختمان مجلس مي‌مرد، بايد براي او يك تشييع جنازه رسمي و ملي ترتيب داده مي‌شد. اما در جريان كودتاي شاه عليه پارلمان، لرد كرامول – رهبر مجلسي‌ها – اين قانون را تصويب كرد تا جنگ به داخل پارلمان كشيده نشود؛ چراكه پارلمان يك مكان سلطنتي و محترم است. طبق نظر كرامول، هركس در مجلس مي‌مرد، برايش تشييع‌جنازه نمي‌گرفتند و اموالش هم به نفع دولت مصادره مي‌شد. اين قانون هنوز هم در بريتانيا جاري است و به گفته يك عضو پارلمان اگر آنها احساس كنند حالتان كمي ناخوش است، سريع شما را از مجلس خارج مي‌كنند.
ملكه سرو ته نشود.

چسباندن تمبر منقوش به چهره اعضای خانواده سلطنتی به صورت وارونه ممنوع!

دومين قانون ابلهانه بريتانيا، قانوني است كه مي‌گويد چسباندن تمبر منقوش به چهره اعضاي خانواده سلطنتي به صورت وارونه روي پاكت‌نامه، يك عمل خيانت‌‌آميز تلقي مي‌شود و با مجرم به عنوان يك خائن برخورد خواهد شد.
قانون سوم، مربوط به شهر ليورپول و از قوانين مجلس محلي اين شهر است. طبق اين قانون، هيچ كس حق ندارد در مكان‌هاي عمومي عريان باشد مگر اينكه فروشنده يك ماهي‌فروشي محلي باشد! البته مسئولان شهر ليورپول در واكنش به اين نظرسنجي، بلافاصله وجود اين قانون را تكذيب كردند و آن‌را يك افسانه خواندند اما اين قانون از مدت‌ها قبل به صورت يك كنايه بين مردم شهر نقل مي‌شود. خبرنگاران انگليسي بعد از اين ماجرا، نوشتند كه مسئولان يك شهر مي‌توانند وجود يك قانون را هم تكذيب كنند!

هیچ کس حق خوردن رولت گوشت در روز کریسمس را ندارد!

قانون چهارم فهرست هم از ديگر ابداعات لرد كرامول است كه او را به عنوان واضع بيشترين قوانين ابلهانه در تاريخ بريتانيا معروف كرده است؛ هيچ‌كس حق ندارد در روز كريسمس رولت گوشت چرخ‌كرده بخورد. اين قانون هم در راستاي قانونگذاري‌هاي عجيب لرد كرامول براي مبارزه با پرخوري در بريتانيا وضع شد.

در اسکاتلند اگه دستشویی داشتید می تونید برید به هر خونه ای که می خواید!

قانون پنجم اين است: در اسكاتلند، اگر كسي به منزل فرد ديگري مراجعه كرده و درخواست رفتن به توالت كند، قانونا حق انجام اين كار را دارد.


حتي در كلاه پليس

قانون ابلهانه ششم هم جالب است؛ در بريتانيا، هر زن حامله‌اي حق دارد در هر زمان و هر مكاني كه خواست قضاي حاجت كند؛ حتي در كلاه يك افسر پليس لندن!. وجود اين قانون كه يكي از قوانين قديمي لندن است، ‌از چند وقت قبل سروصداي زيادي به پا كرده بود. در سال 2004 معترضان در نامه‌اي از توني‌بلر درخواست كردند براي حفظ شأن پليس، اين قانون را لغو كند كه هنوز اين كار انجام نشده است.

سر برای پادشاه و دم برای ملکه!

قانون هفتم در سال 2004، رسانه‌ها متوجه وجود قانوني شدند كه كاملا مسخره به نظر مي‌رسيد؛ يك ماهيگير در ساحل بريتانيا، يك ماهي اوزون‌برون پيدا كرد و توسط پليس دستگير شد. طبق قوانين هر وال يا ماهي اوزون‌بروني كه در سواحل بريتانيا پيدا شود، سرش متعلق به پادشاه و دمش متعلق به ملكه است. پليس براي كسب دستور به كاخ سلطنتي، فاكسي ارسال كرد و پاسخ آمد كه ماهيگير مي‌تواند ماهي را براي خودش نگه دارد اما نمي‌تواند آن‌را بفروشد! اين قانون هم در ميان قوانين ابلهانه براي خودش جايگاهي دارد و رتبه هفتم اين فهرست را كسب كرده است.

نگفتن مسائلی که نمی خواهید یک مامور مالیاتی بداند غیر قانونی است!

قانون هشتم فهرست، يك قانون مالياتي گيج‌كننده و مسخره است كه مثل عبارت عاميانه نه چاق مي‌كند و نه لاغر است؛ در اين قانون وضع مجري و وضع‌كننده قانون به هيچ‌وجه معلوم نيست. طبق اين قانون نگفتن مسائلي كه نمي‌خواهيد يك مامور مالياتي آن‌را بداند، ‌غيرقانوني است اما نگفتن چيزهايي كه اهميت نمي‌دهيد مامور مالياتي آن‌را بداند، قانوني است.

با زره و کلاه خود آهنی وارد پارلمان نشوید!

نهمين قانون ابلهانه مربوط به سال 1313 است اما همچنان در كتاب قوانين بريتانيا وجود دارد. در زمان شواليه‌ها و جنگ‌هاي صليبي، قانوني وضع شد كه هنوز پابرجاست؛ هيچ‌كس حق ندارد با زره و كلاهخود آهني، وارد پارلمان شود.راي‌دهندگان و مسئولان شبكه تلويزيوني UKTV اظهار تمايل كرده بودند كه بدانند آيا هنوز هيچ نماينده‌اي هست كه دلش بخواهد با يك زره آهني وارد مجلس شود يا خير.

‌هركس حق دارد درصورت ديدن يك اسكاتلندي، با تير و كمان در دروازه قديمي شهر او را به قتل برساند.

و قانون دهم زماني مسخره‌تر به نظر مي‌رسد كه بدانيم گوردون براون – نخست‌وزير سابق بريتانيا– يك اسكاتلندي بود و بعد از مدت‌ها، دوباره يك اسكاتلندي رهبري بريتانيا را برعهده گرفته است. آقاي گوردون براون خوشحال نخواهد شد اگر بداند در كتاب قوانين دولتش، قانوني وجود دارد كه مي‌گويد در شهر يورك، ‌هركس حق دارد درصورت ديدن يك اسكاتلندي، با تير و كمان در دروازه قديمي شهر او را به قتل برساند. چون قطعا او از زمان گذشته آمده است تا تغييري در آينده ايجاد كند.

در فهرست قوانين فوق، قانون‌هاي مختلف ديگري هم وجود داشتند كه با اينكه راي نياوردند، به اندازه كافي ابلهانه بودند؛ قوانيني مثل ممنوعيت شليك توپ در نزديكي محل دوئل (مصوب سال 1839)، ممنوعيت استفاده از هر نوع وسيله براي سرخوردن روي برف و يخ (مربوط به سال 1847) و ممنوعيت عبور گله گوسفند از وسط خيابان‌هاي لندن (مربوط به سال 1867).

انگلستان

24 / 5 / 1391برچسب:, :: 22:3 :: نويسنده : سران کشور های 1+5
                                      
وزن انسان ها بر روی کره زمین 287 میلیون تن محاسبه شده است که در این میان آمریکایی ها عنوان چاق ترین انسان ها را به خود اختصاص داده اند. محققان انگلیسی وزن کل انسانها در جهان را محاسبه کردند.

طبق محاسبات آنها 287 میلیون تن وزن کل تمامی انسان ها است.

به گفته این محققان وزن متوسط هر انسان 62 کیلوگرم است که به صورت انفرادی، این مشخصات در آمریکا سه برابر بیش از این حد گزارش شده است.

این محققان نگران این امر هستند که اگر باقی جمعیت زمین نیز مانند شهروندان آمریکایی دچار اضافه وزن شوند ، وزن کل در جهان به شدت افزایش می یابد.

پیشنهاد من به آمریکایی ها: دیگه کمتر هات داگ و سیب زمینی سرخ کرده و از این چیزا بخورن تا مثل انگلیسی ها خوش هیکل باشن!

انگلستان

24 / 5 / 1391برچسب:, :: 21:48 :: نويسنده : سران کشور های 1+5
نخستین پارک بازی کودکان، الهام گرفته از بازی پرطرفدار “انگری بردز”(Angry Birds) در فنلاند، بازگشایی شد.

در سپتامبر سال گذشته نیز در چین، پارک مشابهی افتتاح شد که مجوز قانونی برای تاسیس آن نداشت.
شخصیت‌های “Angry Birds” در کشور فنلاند طراحی و متولد شده‌اند و مسئولین این کشور برای ترغیب طرفداران بازی، این پارک را طراحی کرده‌اند.
 
گفته شده که در این پارک عروسک‌های پرندگان این بازی در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف به نمایش درآمده است و هالیوود نیز قصد دارد در آینده‌ای یک فیلم را بر اساس این بازی پرطرفدار بسازد.

 

انگلستان

24 / 5 / 1391برچسب:, :: 20:17 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

قابل توجه دوستان واعضا براي ارتباط با ما

سوالات و درخواست هايتان را به ايميل

DrGerman91@yahoo.com

بفرستيد.

با تشكر مديريت وبلاگ

22 / 5 / 1391برچسب:, :: 19:20 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

درود بر شما

می دانید که الان بحث المپیک لندن خیلی داغ است و ورزشکارهای همه ی کشورها در تلاشند تا مدال طلا بگیرند. بین همه ی کشورها آمریکا و چین برای گرفتن بیشترین مدال رقابت بیشتری دارند و هر کدام حداقل بیش از 80 مدال طلا گرفتند ولی در حال حاضر آمریکا با کسب بیشترین مدال در رده نخست قرار دارد و چین دوم است (همین الان تو گوگل زده بود) آمار دیگر کشورهای 1+5 و ایران: انگلستان سوم، روسیه چهارم، آلمان ششم، فرانسه هفتم و ایران هم هفدهم(می بینید چقدر کشورهای 1+5 قوی اند!)

حالا از همه این ها می گذرم، اگر اخبار بیشتر می خواهید سری به بخش ورزشی بزنید  من در این جا می خواهم لوگوهای باحال المپیک لندن را برای شما بگذارم. لوگوی اول لوگوی اصلی و واقعی المپیک لندن است و لوگو های دیگر  همین طوری طراحی شدن (البته فکر کنم)  ولی من از همه بیشتر این لوگو دومیه رو دوست دارم خیلی باحاله  

     

   

    

انگلستان

22 / 5 / 1391برچسب:, :: 16:29 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

درود بر شما

در اینجا میخواهیم به شما یاد بدهیم که چه طوری یک توپولوف را به یک ایر باکس تبدیل می کنند.

مواد لازم:

هواپیمای توپولوف 1 عدد

یک سطل رنگ

یک ذهن خلاق (مثل ذهن من یعنی انگلستان)

حالا روی شکل این کار را در سه مرحله به شما نشان می دهیم.

[تصویر:  tupolev01.jpg]

[تصویر:  tupolev02.jpg]

[تصویر:  tupolev04.jpg]

سخت که نبود؟!

انگلستان

21 / 5 / 1391برچسب:, :: 22:13 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                           

بانو دافنه براونینگ (Lady Daphne Browning) متولد۱۳ مه، ۱۹۰۷ در لندن - ۱۹ آوریل ۱۹۸۹ که بیشتر با نام دافنه دوموریه (Daphne du Maurier) در دنیای ادبیات شناخته شده‌است، یک رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس معروف بریتانیایی است که بیشتر شهرتش را مدیون رمان ربه‌کا (۱۹۳۸) می‌باشد. همچنین داستان کوتاه او به نام پرندگان نیز معروف است. بعدها این دو کتاب توسط آلفرد هیچکاک به فیلم تبدیل شدند.

21 / 5 / 1391برچسب:, :: 16:58 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

با سلام

براي دانلود  what's new scoby dooدر وبلاگ آريا 1+5 عضو شويد.

با تشكر آلمان و انگلستان

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.


ادامه مطلب ...
21 / 5 / 1391برچسب:, :: 16:4 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

سلام به همه ي شما عزيزان اين سوالت را پاسخ دهيد.كسي كه برنده اين مسابقات شود،  رمز هاي3بخش از مطالب را بدون عضويت مي گيرد.شمادر اين مسابقه فقط مي توانيد يك سوال غلط را پاسخ دهيد.يادتان باشد كه جواب ها آسان و غير قابل پيش بيني اند.

پاسخ را به ايميل:DrGerman91@yahoo.comبفرستيد

سوالات

1- درکدام جنگ ناپلئون مرد؟

2-اعلامیه استقلال امریکا درکجا امضاشد؟

3-چگونه می توانید یک تخم مرغ خام را به زمین بتنی بزنید بدون ان که ترک بردارد؟

4-علت اصلی طلاق چیست؟

5-علت اصلی عدم موفقیتها چیست؟

6-چه چیزهایی را هرگز نمی توان درصبحانه خورد؟

7-چه چیزی شبیه به نیمی از یک سیب است؟

8-اگر یک سنگ قرمز را در دریا بیندازید چه خواهد شد؟

9-یک ادم چگونه ممکن است هشت روز نخوابد؟

10-چگونه می توانید فیلی را با یک دست بلند کنید؟

11-اگر در یک دست خود سه سیب و چهارپرتقال و در دست دیگر سه پرتقال و چهار سیب داشته باشید کلا چه خوهید داشت؟

12-اگر هشت نفر در ده ساعت یک دیوار را بسازند چهارنفر ان را درچند ساعت خواهند ساخت؟

21 / 5 / 1391برچسب:, :: 15:21 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

از مردم دنیا سوالی شد و نتیجه ی آن جالب بود. سوال از این قرار بود: "نظر خودتان را راجع به راه حل کمبود غذا در سایر کشورها صادقانه بیان کنید."

جالب این که کسی جواب نداد:

چون در آفریقا کسی نمی دانست "غذا" یعنی چه!

در آسیا کسی نمی دانست "نظر" یعنی چه!

در اروپای شرقی کسی نمی دانست "صادقانه" یعنی چه!

در اروپای غربی کسی نمی دانست "کمبود" یعنی چه!

در آمریکا کسی نمی دانست "سایر کشورها" یعنی چه...!

 

پی‌نوشت مهم: به نظر می رسد این نظر سنجی از سوی اسرائیل بوده و ایران را از لیست پرسش شونده‌ها حذف کرده وگرنه اگر هیچ کس تو دنیا نتونه جواب بده ایرانیا که به فضل و کمال و انسان دوستی و جوانمردی و بخشندگی در طول تاریخ شهره بودند حتما پاسخ می‌دادند. حالا اشکالی ندارد شما خواننده‌ی عزیز، می‌توانی به نمایندگی از ایران، به این سوال در قمست نظرات این مطلب پاسخ دهید.

Britain

22 / 5 / 1391برچسب:, :: 10:28 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                                             

همانطور که می دانید ایران جزو 3 کشوری که بیشترین میزان تعطیلی را در طول سال دارند قرار دارد ولی این دفعه دیگه رکوردی زده که در جهان بی سابقه بوده ولی چه طوری؟؟؟

۵۲ روز جمعه و ۵۲ روز پنجشنبه در سال ۹۱ وجود دارد. روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه که تعطیل رسمی هستند به ترتیب یکشنبه و دوشنبه‌اند از آنجا که روز شنبه روز کاری است اما بین تعطیلات جمعه و یکشنبه ودوشنبه قرار گرفته عملا تعطیل خواهد شد.

بررسی تعطیلات رسمی سال جاری نشان می‌دهد که اگرچه براساس تقویم تنها ۲۱ روز تعطیل رسمی در سال ۹۱ وجود دارد اما تعطیلات اداری به حدود ۱۳۰ روز می‌رسد.

از اول فروردین سال جاری تا بیست و نهم اسفند ماه تنها ۲۱ روز تعطیل رسمی وجود دارد اما محاسبه روزهای جمعه و تعطیلات اداری روزهای پنجشنبه و آنچه در روال معمول روزهای بین دو تعطیلی نامبرده می‌شود نشان می‌دهد که میزان تعطیلات اداری سال جاری به نسبت کل روزهای سال بیش از یک سوم روزها را تشکیل می‌دهد.

بر اساس این گزارش ، ۵۲ روز جمعه و ۵۲ روز پنجشنبه در سال ۹۱ وجود دارد. روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه که تعطیل رسمی هستند به ترتیب یکشنبه و دوشنبه‌اند از آنجا که روز شنبه روز کاری است اما بین تعطیلات جمعه و یکشنبه ودوشنبه قرار گرفته عملا تعطیل خواهد شد.

از سوی دیگر یکشنبه و دوشنبه بیست و نهم و سی‌ام مرداد نیز با همین وضعیت مواجهند.

سه‌شنبه دهم بهمن ماه تعطیل رسمی است. چهارشنبه روز کاری و پنجشنبه و جمعه نیز روز تعطیل محاسبه می‌شوند بنابراین در روال اداری کشور روز چهارشنبه نیز تعطیل خواهد بود.

همچنین یکشنبه بیست و دوم بهمن ماه تعطیل رسمی است که روز شنبه قبل از آن بین دو تعطیلی قرار می‌گیرد. امسال سال کبیسه است و اسفند ماه ۳۰ روزه است.

در حالی که بیست و نهم اسفند ماه سه شنبه و روز تعطیل رسمی است و چهارشنبه سی‌ام اسفند ماه بین تعطیلی روز اول فروردین ماه و آخرین روز تعطیل سال است. با احتساب این روزها ۱۳۰ روز تعطیل در سال ۹۱ وجود دارد که ۳۵ درصد کل ۳۶۶ روز این سال را تشکیل می‌دهد.

فقط خوش به حال بچه های مدرسه ای!

Britain

22 / 5 / 1391برچسب:, :: 10:9 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                  

درود بر شما

برای دریافت این انیمیشن جذاب و باحال ابتدا عضو شوید و بعد در بخش نظرات اعلام کنید تا رمز ادامه مطلب به ایمیلتان ارسال شود

توجه: این فیلم انگلیسی است و زیرنویس فارسی هم ندارد اما احتمالا به زودی دوبله آن هم در وبلاگ گذاشته می شود پس هر چه زودتر برای دریافت آن عضو شوید.

خلاصه داستان:

اسکوبی در یک فستیوال خوناشام شرکت می کند اما انگار یک خون آشام واقعی وجود دارد که قصد دارد جشن را خراب کند . مشکل اصلی اینجاست که خون آشام Dephne (دافنه) را به عنوان عروس خود انتخاب کرده است …

انگلستان

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.


ادامه مطلب ...
21 / 5 / 1391برچسب:, :: 18:1 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

درودی دوباره

می دانید که همه انسان ها روزی پیر می شوند ولی هیچ فکر کرده اید وقتی شخصیت های کارتونی بچگی های ما پیر شوند چه شکلی خواهند شد؟!

در این مطلب ما پیری برخی از شخصیت های محبوب کارتونی را نشان می دهیم، از عکس ها لذت ببرید

توییتی 60 ساله

عکسهای روزگار پیری شخصیت‌های کارتونی www.irannaz.com

باربی در روز تولد 50 سالگی اش (شکمو برم من )

عکسهای روزگار پیری شخصیت‌های کارتونی

مرد عنکبوتی با پوشک ایزی لایف

عکسهای روزگار پیری شخصیت‌های کارتونی www.irannaz.com

سوپرمن (ماشالا اصلا چاق نشده )

عکسهای روزگار پیری شخصیت‌های کارتونی www.irannaz.com

بتمن و روبین (قیافه رو )

عکسهای روزگار پیری شخصیت‌های کارتونی www.irannaz.com

thor (تغییر را احساس کنید )

hulk (آخییییییییی )

چه طور بود؟؟

انگلستان

21 / 5 / 1391برچسب:, :: 15:12 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

با درود فراوان بر شما

حتما همه شما از گرانی تخم مرغ شنیده اید ولی اول باید بپرسم که چرا تخم مرغ گران شد؟؟!!

    گرانی تخم‌ مرغ

حالا بعد از گران شدن تخم مرغ زندگی مرغ ها دگرگون شد ولی چگونه؟!

 

و البته این روی اوضاع مرغ های کشته شده هم تاثیر گذاشت!!

باحال بود، نه؟!

انگلستان

21 / 5 / 1391برچسب:, :: 14:41 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

 

 

 

 

 

 

با درودی دوباره

در صورتي كه براي سايت يا وبلاگ خود نياز به لوگو داريد به اين سايت سري بزنيد.

در اين سايت مي‌توانيد به سادگي و به صورت رايگان صاحب يك لوگوي زيبا شويد. شکل های بالا نمونه لوگوهایی است که ما با استفاده از این سایت ساختیم.

كافيست در صفحه اصلي سايت Design a Logo را انتخاب كرده و شكل، فونت و ... را نيز انتخاب نماييد و پس از چند ثانيه لوگوي آماده خود را مشاهده و سپس دانلود كنيد.

راستي در اين سايت مي‌توانيد به همين شكل كليدهايي براي سايت يا وبلاگ خود بسازيد. اینم لینکش(روی عکس کلیک کنید):

                                       

تازه اگه نتونستید با این سایت برای خودتون لوگو بسازید در بخش نظرات اعلام کنید تا ما خودمون براتون یکی بسازیم.

راستی تا یادم نرفته بگم که در بخش نظرات اعلام کنید که لوگوی کدوم کشور قشنگ تره.

انگلستان

20 / 5 / 1391برچسب:, :: 22:35 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

در نقاط مختلف کشور بریتانیا، مردم به لهجه‌های گوناگون تکلم می‌کنند و هر ناحیه لهجه خاص خود را دارد. در بریتانیا نسبت به کشورهای انگلیسی‌زبان دیگر مانند ایالات متحده آمریکا، تنوع لهجه بیشتر است و مردم بریتانیا قادرند لهجه‌های مختلف را بهتر تشخیص دهند. لهجه و گویش یک شهروند علاوه بر زادگاه او، می‌تواند نشانگر طبقه اجتماعی او نیز محسوب شود. در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی سراسری بریتانیا، لهجه‌ای که مورد استفاده قرار می‌گیرد، لهجه مردم طبقه متوسط و تحصیلکرده جنوب بریتانیا است. در گذشته هنگامی که مردم در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی بی‌بی‌سی شرکت می‌کردند، با این لهجه صحبت می‌کردند که به انگلیسی بی‌بی‌سی معروف بود اما امروزه لهجه‌های مناطق مختلف بریتانیا نیز شنیده می‌شود. به دلیل کاربرد زیاد لهجه رسمی لندن و جنوب انگلستان که Estuary English نیز نامیده می‌شود سخن گفتن با این گویش در غرب و مرکز انگلند نیز متداول شده است.

Britain

14 / 5 / 1391برچسب:, :: 13:35 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

با درود فراوان خدمت شما

این دفعه با مطلب دیگری خدمت شما هستیم. شما در این مطلب با بازی angry birds آشنا می شوید و در ادامه مطلب می توانید آن را دانلود کنید ولی قبل از آن باید در وبلاگ عضو شوید و در بخش نظرات اعلام کنید که این بازی را می خواهید تا بعد از آن رمز ادامه مطلب آن به ایمیل شما ارسال شود.

آشنایی با angry birds:

بازی پرندگان خشمگین یک بازی مهیج و سرگرم کننده است که پس از ارائه این بازی برای گوشی همراه و تبلت ها رکورد های فروش شکسته و به یکی از محبوب ترین بازی ها تبدیل شد که دارای بیش از 240 مرحله جذاب است که ساعت ها شما را به خود مشغول نموده و در جایی که شما با پرندگان خشمگین این بازی باید به جنگ خوک ها رفته و با کمی تمرکز و دقت مراحل را یکی یکی پشت سر گذاشته و البته در هر مرحله با معمایی در نحوه پرتاب مواجه می شوید که همین سبب محبوبیت بالای این بازی شده است.

شما در بازی دارای چند نوع پرنده خواهید بود:

پرنده قرمز: دسته اول پرنده‌ها که به رنگ قرمز بوده و در حقیقت نماد بازی پرندگان خشمگین نیز هست، فقط به صورت مستقیم حرکت می‌ کند و البته بعدها برادر بزرگ‌ترش هم به جمع او اضافه می ‌شود که به مراتب ویران‌گر‌تراست.
پرنده آبی: این پرنده که کوچک‌ ترین پرنده در میان هم‌ نوعان خود است، در هنگام پرتاب، با اشاره انگشت شما به سه قطعه تقسیم شده و در نتیجه خسارت بیشتری وارد می ‌کند.
پرنده زرد: این پرنده نیز همانند پرنده قرمز است؛ با این تفاوت که با اشاره شما سرعت خود را بیشتر کرده و در نتیجه خسارت بیشتری نسبت به پرنده قرمز وارد می‌ کند و بسیار مناسب برای ساختمان‌های چوبی است.
پرنده سیاه: که می‌توان آن را خطرناک ‌ترین پرنده دانست، مانند بمب هیدروژنی عمل کرده و شما باید آن را مانند بمب بر روی عمارت خوک‌ها پرتاب کنید که بعد از چند ثانیه منفجر می‌ شود که باعث تخریب کلی خواهد شد.
پرنده سفید: این پرنده به وسیله تخم خود باعث صدمه دیدن عمارت خوک‌ها می‌شود و به محض اشاره شما، تخم خود را رها می‌کند و بهتر است این پرنده در ارتفاع پایین عملیات خود را انجام دهد تا خود پرنده نیز مفیدتر باشد.
پرنده بوم‌رنگی (سبز): این پرنده را که در ادامه بازی شما باید آن را از قفس آزاد کنید تا به لشگریان شما بپیوندند، دارای حرکت بوم‌رنگی است به این صورت که با اشاره شما به صورت بوم‌رنگ حرکت بازگشتی داشته و به بسوی شما بازمی‌گردد و به درد مکان‌هایی می‌خورد که تخریب آن به صورت مستقیم ممکن نباشد.

شباهت پرندگان angry birds:

شاید برایتان جالب باشد که همه پرندگان این بازی نمونه واقعی دارند و از روی یک پرنده واقعی طراحی شدند. در عکس زیر می توانید شباهت آنها را درک کنید.

       

انگلستان

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.


ادامه مطلب ...
13 / 5 / 1391برچسب:, :: 18:9 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

برای آنانی که می خواهند زندگی خود را صد در صد بسازند !

اگر 

A , B, C, D , E , F, G, H, I, J, K , L , M, N, O, P, Q ,R , S, T , U, V, W , X,Y , Z

برابر باشد با

۱,۲,۳,۴,۵,۶,۷,۸,۹,۱۰,۱۱,۱۲,۱۳,۱۴,۱۵,۱۶,۱۷,۱۸,۱۹,۲۰,۲۱,۲۲,۲۳,۲۴,۲۵,۲۶

آیا برای خوشبختی و موفقییت تنها تلاش سخت کافیست؟

تلاش سخت (Hard work)

H+A+R+D+W+O+R+K

8+1+18+4+23+15+18+11=98%

آیا دانش صد درصد ما را به موفقییت می رساند؟

دانش (Knowledge)

K+N+O+W+L+E+D+G+E

11+14+15+23+12+5+4+7+5=96%

عشق چگونه؟

عشق (Love)

L+O+V+E

12+15+22+5=54%

خیلی از ما فکر می کردیم اینها مهمترین باشند مگه نه؟

پس چه چیز ۱۰۰% را می سازد؟؟؟

پول (Money)

M+O+N+E+Y

13+15+14+5+25=72%

رهبری (Leadership)

L+E+A+D+E+R+S+H+I+P

12+5+1+4+5+18+19+9+16=89%

اینها کافی نیستند پس برای رسیدن به اوج چه باید کرد؟

نگرش (Attitude)

1+20+20+9+20+21+4+5=100%

اگر نگرشمان را به زندگی، گروه و کارمان عوض کنیم زندگی ۱۰۰% خواهد شد.
نگرش همه چیز را عوض می کند، نگاهت را تغییربده چشمهایت را دوباره بشوی همه چیز عوض می شود…

Britain

12 / 5 / 1391برچسب:, :: 15:46 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                                      http://jamnews.ir/Images/News/Smal_Pic/20-11-1390/IMAGE634643835368193601.jpg

روزنامه دیلی‌میل به مناسبت تاجگذاری ملکه انگلیس در شصتمین سالگرد نشستن او بر اریکه فرمانروایی انگلیس نگاهی داشته است به پاره‌ای از اسرار زندگی اشرافی ملکه انگلیس.
در این گزارش آمده است: «آیا تا به حال توجه کرده‌اید که چرا ملکه در ملا عام عطسه نمی‌کند؟ و یا اینکه چرا او هیچوقت زکام نمی‌گیرد؟ یا اینکه جریان چیست که وقتی او از هواپیما یا هلیکوپتر پیاده می‌شود وزش باد هیچوقت موهایش را به هم نمی‌ریزد؟»
و یا «چرا وقتی که او از اسب یا از ماشین پیاده می‌شود، هیچوقت اتفاق نمی‌افتد که زانوی او معلوم شود؟»
دیلی‌میل پاسخگویی به این سؤالات را با سؤال آخر شروع می‌کند و می نویسد تمامی لباس‌های ملکه نوعی لباس زیر دارند که قطر آنها از لباس‌های عادی بیشتر است و بنابراین احتمال اینکه آنها وزش باد باعث حرکت آنها شود، کمتر است.
این گزارش به سفر ملکه به بیش از صد کشور در طول دوران ۶۰ ساله سلطنتش اشاره می‌کند و می‌نویسد در طی این شصت سال ملکه همواره سالم و خونسرد بوده است.
این گزارش می‌افزاید ملکه برای اینکه در هنگام انجام کارهای رسمی احساس ناراحتی نکند و یا گرمش نشود، اصرار دارد لباس‌های آزاد بپوشد.
تمام لباس‌های ملکه از الیاف طبیعی ساخته می‌شوند: لباس‌هایی که از نخ یا پشم خالص و ۱۰۰ درصد ساخته می‌شوند؛ در ضمن جنس هیچکدام از لباس‌های ملکه از کتان یا پلی‌استر نیستند.
«آنجلا کلی»، معاون شخصی ملکه و نگهبان ویژه صندوقچه لباس او می‌گوید برای هر دست لباس ملکه یک دست لباس دیگر عین آن وجود دارد تا اگر چیزی روی لباس ملکه ریخت یا هر اتفاق دیگری افتاد، ملکه سریعا بتواند لباسش را بدون اینکه کسی متوجه شود، عوض کند.
هیچکدام از لباس‌های موجود در صندوقچه لباس ملکه، به خشکشویی فرستاده نمی‌شوند، بلکه یکی از سه نفری که مسئول لباس ملکه هستند تمام لباس‌ها را با دست می‌شویند، آنها را بخار می‌دهند و اتو می‌کنند تا بوی مواد شیمیایی روی لباس‌ها نماند.
«آنجلا کلی» می گوید او برای آرایش چهره ملکه از فرمول خاصی استفاده می‌کند که باعث می‌شود چهره ملکه به خاطر استفاده از کرم و مواد آرایشی بیش از اندازه براق نشود.
راز دیگر چهره ملکه انگلیس، ژلی است که موهای ملکه را محکم نگاه می دارد و کارکنان خانواده سلطنتی به شوخی به آن نام «بتن مایع» داده‌اند.
گفته می‌شود تا به حال کسی حتی به تصادف ندیده است ملکه انگلیس در میان جمع کلاهش را از سر بردارد. او همیشه صبر می کند تا وارد فضای خانه شده و سپس کلاهش را برمی‌دارد.
روزنامه دیلی‌میل می‌نویسد چهره پاکیزه و مرتب ملکه حاصل کار تیمی است که روی چهره او کار می‌کنند.

 

غذاهای ملکه در سفر
دیلی‌میل همچنین به غذاهای ویژه‌ای که ملکه در طول سفر خود مصرف می‌کند اشاره کرده است.
قبل از هر سفر طولانی مدت ملکه به کشوری دیگر تیمی متشکل از معاون خصوصی، ندیمه مخصوص ملکه، معاون مطبوعاتی و افسر پلیس او از محل مورد نظر بازدید به عمل می آورند تا برنامه‌های ملکه را تنظیم کرده و هر گونه مشکل احتمالی را از بین ببرند.
یکی از مواردی که این تیم موظف به بررسی آن است آب و هوای احتمالی آن منطقه و غذاهایی است که ملکه میل می‌کند.
تمام لیست غذاهای پیشنهاد شده به شخص ملکه تحویل داده می‌شود تا خود او آنها را تأیید کند.
پرسنل مخصوص ملکه باید اطمینان حاصل کنند که هیچکدام از غذاها یا نوشیدنی‌هایی که ملکه می‌خورد و می نوشد دمای بدن او را بالا نمی‌برند.
در صورتی که معده ملکه ناراحت باشد، غذاهای محلی سفارش داده نمی‌شوند. غذاهایی مانند خرچنگ، صدف، میگو و غذاهایی از این قبیل نیز جزو غذاهایی هستند که ملکه اصلا نمی‌خورد.
اما حتی با این برنامه‌ریزی‌های دقیق، گاهی اوضاع بر وفق مراد پیش نمی‌رود. در اولین سفر ملکه به بلیز در سال ۱۹۸۵ به وی یک غذای مخصوص محلی به نام «جیبنات» پیشنهاد شد.
ملکه بعد از اینکه یک یا دو گاز به غذا زده بود متوجه شد که غذای مورد نظر یک موش بزرگ بوده است.
ملکه هنگام سفر چندین بسته آب منطقه «مالورن» با خود حمل می‌کند. ضمن اینکه وی مقادیر زیادی چای «ارل گری» با خود همراه می‌برد که چای مورد علاقه‌اش است و شرکت «تویینینگز» آن را به طور اختصاصی برای ملکه ساخته است.

انگلستان

9 / 5 / 1391برچسب:, :: 14:11 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

اخطار آخر فرم عضويت را تا جمعه6 مرداد فرصت داريد پر كنيد.در غير اين صورت از عضويت حذف مي شويد.

براي ملاحضه افرادي كه فرم را نفرستاده اند به ادامه مطلب برويد.

با تشكر آلمان



ادامه مطلب ...
5 / 5 / 1391برچسب:, :: 12:58 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

بناها و اماکن عجیب و باورنکردی در نقاط مختلف جهان به وفور دیده می‌شوند. بسیاری از این سازه‌ها به دلیل شکل و نوع معماری خود عجیب به نظر می‌رسند اما برخی دیگر به مرور زمان نمای و ظاهری باورنکردنی به خود می‌گیرند. نمونه‌هایی از مورد دوم را می‌توان در ساختمان‌ها یا بناهای کج جهان که معروف‌ترین آن‌ها بجر کز پیزا است مشاهده کرد

وقتی ساختمانی بر روی یک محل نه جندان محکم بنا شود این اتفاق خواهد‌افتاد. ساختمان شروع به کج شدن می‌کند و هر سال زاویه آن بیشتر و بیشتر می‌شود و هرچند ممکن است قرن‌ها زمان ببرد اما در نهایت در صورتی که تلاشی جدی برای ثبات آن انجام نشود فورخواهد ریخت.

این‌ها مسائلی است که در مورد این برج ها اتفاق افتاده است.

 

دو برج بولونیا، ایتالیا 

                                       

این دو برج در بین سال‌های ۱۱۰۹ و ۱۱۱۹ ساخته شده اند. برج بلندتر آسینلی( Asinelli) و برج کوتاه گاریسندا( Garisenda) نامیده می‌شود. برج آسینلی در حدود ۳۱۹ فوت ارتفاع دارد. این دو برج برخورد رعد و برق، آتش سوزی، حملات و بمباران‌های جنگ جهانی دوم را تجربه کرده‌‌اند. برج گاریسندا که چندین بار در کتاب کمدی الهی دانته به آن اشاره شده است از قرن ۱۴ به دلیل نرم‌شدن زمین شروع به کج شدن کرده است .

 

بیگ بن، انگلستان

                                                

برج ساعت پارلمان بریتانیا (که معمولا به عنوان بیگ بن شناخته می‌شود)، با توجه به اسنادی که به تازگی منتشر شده است، ۰٫۲۶ درجه کج شده است. سطح شیب از سال ۲۰۰۳ به ۰٫۹ میلیمتر در سال افزایش یافته و به نظر می‌رسد که تحولات زیرزمینی از جمله ساخت پارکینگ و گسترش مترو باعث این مشکل شده است .

 

برج کلیسای سورهوسن(Suurhusen)، آلمان

                                     

برج این کلیسا کج‌ترین برج در جهان است. زاویه برج پیزا معروف ۱٫۲۲ درجه است اما زاویه این برج که در قرون وسطی در شمال غربی آلمان ساخته شده است در حال حاضر ۵٫۱۹۳ درجه است. این کلیسا بر روی یک پایه ساخته شده از درخت بلوط بر روی یک منطقه باتلاقی بنا شد و زمانی که زمین خشک شد چوب‌ها دچار پوسیدگی می‌گردند و این باعث ایجاد شیب می‌شود .

 

برج کلیسای فرانکن هوسن(Frankenhausen )، آلمان 

                                 

این برج بر روی یک زمین ناپایدار ساخته شده است که حداقل از سال ۱۶۴۰ شروع به کج شدن کرده است. در سال‌های اخیر زاویه این برج به ۴٫۸ درجه رسیده است. تلاش برای ایجاد ثبات در آن با شکست روبرو شده است و به نظر می‌رسد که برج این کلیسا به زودی سقوط خواهد کرد .

 

برج پیزا، ایتالیا 

                                      

این برج بر روی خاک رس نرم ساخته شده و کج شدن آن فقط چند سال پس از ساخت آن شروع شد. پس از اتمام در سال ۱۳۵۰، با گذشت زمان زاویه این برج ۱۶ هزار تنی مخاطره آمیز شد. در سال ۱۹۹۰ برای جلوگیری از فروپاشی آن حدود ۲ میلیون پوند سرب در زیر یکی از اضلاع آن وارد کردند .

 

برج نویانسک(Nevyansk )، روسیه 

                                    

این برج به دستور پتر کبیر در نیمه اول قرن ۱۸ توسط آکینیفی دمیدوف( Akinfiy Demidov) معروف ساخته شده است. ارتفاع برج ۵۷٫۵ متر از سطح زمین است. با توجه به اندازه‌گیری‌های اخیر، انحراف آن از قسمت بالای برج ۲٫۲ متر است. تاریخ دقیق ساخت آن مشخص نیست اما با توجه به منابع تاریخی بین سال‌های ۱۷۲۱ و ۱۷۴۵ ساخته شده است

 

برج بورانو ( Burano)، ایتالیا 

                                 

قدمت این برج به قرن ۱۵ بر می‌گردد و به دلیل نشست اتفاق افتاده در زمین مقداری کج شده است. مردم محلی به آن برج مست می‌گویند

 

برج تورون( Torun)، لهستان 

                                        

یکی از جذاب‌ترین و معروف‌ترین برج‌ها در لهستان که به عنوان بخشی از دیوار شهر در قرن ۱۴، البته با عنوان یک برج راست ساخته شد. اما پس از خم شدن آن که احتمالا ناشی از ناپایداری زمین بوده است به یکی از جاذبه‌های توریستی تبدیل شد. انحراف آن در حال حاضر ۱۴۶ سانتی متر است

 

برج اود کرک (Oude Kerk)، هلند

                                    

این کلیسای قدیمی که در سال ۱۲۴۶ ساخته شده قدیمی‌ترین ساختمان در دلفت هلند است و برج در بین سالهای ۱۳۲۵ و ۱۳۵۰ به آن اضافه شده است. مردم محلی همواره ترس فرو ریختن این برج را داشته‌اند

 

برج بدوم ( Bedum)، هلند 

                                      

زاویه این برج هم بیشتر از برج پیزا است. برج پیزا با ارتفاع ۵۵٫۸۶ متر حدود ۴ متر متمایل شده اما این برج ۳۵٫۷ متری ۲٫۱۶ متر انحراف دارد. پس اگر هر دو برج ارتفاع یکسانی داشتند شیب بودم بیش از پیزا خواهد بود

 

دروازه اروپا، برج دروازه پایتخت و استادیوم المپیک 

 

                            

                            

                       

آسمان خراش ۵۲۰ فوتی دروازه آسمان ابوظبی، دارای ۱۸ درجه شیب باور نکردنی است. این برج با عنوان متمایل‌ترین ساختمان ساخته شده توسط انسان در کتاب رکودهای جهانی گینس در سال ۲۰۱۰ نامگذاری شد. هسته آن برای اولین بار در جهان به صورت از پیش خمیده طراحی شده که شامل مقدار زیادی بتن تقویت شده با فولاد و همچنین ۴۹۰ شمع ۱۰۰ فوتی است. برج‌های مونترال رسما بلندترین برج جهان با ارتفاعی حدود ۵۷۵٫۸ فوت است. برج‌های دوقلو دروازه اروپا نیز دارای شیب ۱۵ درجه هستند.

 

انگلستان

 

4 / 5 / 1391برچسب:, :: 18:14 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                      

مکان باستانی استون هنج در دشت سالیسبوری در انگلستان، قرار دارد. احتمالاً از این مکان به عنوان رصد خانه و یا معبد استفاده می‌کرده اند. استون هنج اثری بجای مانده از دوران باستان است و پیش بینی میشود که حدود ۳۱۰۰ سال قبل از میلاد ایـــــجاد شده باشد و همچنان بعنوان معمایی رمز آلود در سطح جهان شناخته میشود که هیچ باستان شناسی تا کنون پی به راز آن نبرده است . تخمین زده اند برای ساخت این بنا بیش از سی میلیون سال ساعت وقت صرف شده است و معنای آن سنگ های آویزان میباشد . سنگ های چند تنی که از مسافت های دور به دشت سالیسبوری انگلستان آورده شده اند . دانشمندان بر این باور هستند که این سنگ ها توسط غلطک های چوبی و یا توسط ۵۰۰ مرد قوی با طناب حمل شده انـــد . عده ای از پژوهش گران معتقد اند استون هنج مکانی برای عبادت و یا قربانی کردن بـــــوده است . عده ای هم گفته اند محلی برای پیش بینی موقعیت خورشید و ماه نسبت به زمین و تعیین فصول بوده است . امروزه فقط نیمی از بنای اصلی استون هنج باقی مانده است با این حال یکی از محبوب ترین اماکن توریستی جهان بحساب میاید.

 

انگلستان

4 / 5 / 1391برچسب:, :: 16:14 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                                   

 

 

پرنسس کیت، دوشس کمبریج کاترین الیزابت میدلتون; همسر شاهزاده ویلیام دوک کمبریج نوه ی ملکه انگلستان است.

کاترین در 9 ژانویه سال ۱۹۸۲ در شهرستان بارکشایر در انگلستان به دنیا آمد. مادرش مهماندار هواپیما و پدرش برنامه‌ریز پرواز هواپیماها در خطوط هوایی بریتیش ایرویز بود. والدینش در ۲۱ ژوئن ۱۹۸۰ ازدواج کردند. آن دو با هم یک فروشگاه پستی سفارش لوازم تزئینی برای مهمانی برپا کردند و از این راه میلیونر شدند. کاترین یک خواهر و یک برادر دارد. نام خواهرش فیلیپا است که همه او را پیپا صدا می‌کنند، و برادرش جیمز ویلیام است.

کیت پس از اتمام مدرسه به کالج مارلبرو رفت و پس از آن وارد دانشگاه سنت اندروز واقع در شمال بریتانیا شد. او در رشته تاریخ هنر درس می خواند و با نمرات عالی فارغ التحصیل شد. در آنجا با شاهزاده ویلیام که او نیز در ۲۰۰۱ مشغول درس خواندن در آن دانشگاه بود آشنا شد. از آن موقع تا به حال، کاترین در بسیاری از مراسم سطح بالای سلطنتی شرکت کرده‌است. او بخاطر سلیقه خوبش در مُد مورد تحسین قرار گرفت. کاترین در بسیاری از لیست‌های خوش پوشان دنیا قرار گرفته و طبق انتخاب دیلی تلگراف به عنوان متعهدترین نوظهور در لیست ۲۰۰۶ برنده‌ها و بازنده‌ها قرار گرفته. او توسط «تاتلر» در سال ۲۰۰۷ رتبه هشتم در لیست ده تندیس برتر مد انتخاب شد. او همچنین در مجله مردم درسال ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ در لیست خوش پوشان جای گرفت. در ژوئن ۲۰۰۸ وبگاه Style.com کاترین را به عنوان تندیس زیبایی ماه انتخاب کرد. او در جشنواره غرور در لیست خوش پوشان بین المللی قرار گرفت.

در ۲۹ آوریل ۲۰۱۱ کاترین میدلتون با ویلیام ولز دوک کمبریج مراسم ازدواج با شکوهی را جشن گرفتند.

امضا:

انگلستان

 

1 / 5 / 1391برچسب:, :: 20:29 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

خدا نگهدار ملکه باد (God Save the Queen)، یا خدا نگهدار پادشاه باد (God Save the King)، سرود ملی است که در بریتانیا و قلمروهای آن (کشورهای مستعمره) مانند نیوزلند (از ۱۹۷۷)، کانادا (۱۹۸۰)، استرالیا (۱۹۸۴) و جامائیکا استفاده می‌شود. نام این و همچنین محتوای آن پس از مرگ جرج ششم و به سلطنت رسیدن ملکه الیزابت دوم تغییر کرد و همین طور که معلوم است «پادشاه» به «ملکه» و همچنین در محتوای آن همه ی مذکر ها به مونث تبدیل شدند. حال متن آن را با هم می خوانیم:

 

God save our gracious Queen
Long live our noble Queen
God save the Queen
Send her victorious
Happy and glorious
Long to reign over us
God save the Queen


O Lord, our God, arise
Scatter her enemies
And make them fall
Confound their politics
Frustrate their knavish tricks
On thee our hopes we fix
God save the Queen


Thy choicest gifts in store
On her be pleased to pour
Long may she reign
May she defend our laws
And ever give us cause
To sing with heart and voice
God save the Queen

From every latent foe
From the assassins blow
God save the Queen
O'er her thine arm extend
For Britain's sake defend
Our mother, prince, and friend
God save the Queen

 

نظر فراموش نشه!

 

 

24 / 4 / 1391برچسب:, :: 21:2 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آريا1+5 و آدرس 51aria.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

با سپاس فراوان سران کشورهای۱+۵





نويسندگان