آريا1+5

امسال ام تی وی، در خارج از مرزهای ایالات متحده یعنی در اروپا، برای اهدای جوایزش در تالار بزرگ فستهاله (فرانکفورت) مضمون سیرک را برگزید.

تیلور سوییفت (Taylor Swift) و جاستین بیبر(Justin Bieber) که در مراسم غایب بود، غنایم را بین خود تقسیم کرده و در یکی از مهم‌ترین شب‌ها در تقویم موسیقی‌ پاپ اروپایی، هر کدام سه جایزه را به خود اختصاص دادند.

تیلور سوییفت، خواننده‌ آمریکایی موسیقی‌ کانتری‌ ، برنده‌ جایزه‌ بهترین خواننده‌ زن، بهترین اجرای زنده، و خوش‌چهره‌ ترین خواننده شد.

جاستین بیبر کانادایی، برای دومین سال متوالی، برنده‌ جایزه‌ بهترین خواننده‌ مرد شد و جوایز بهترین آهنگ پاپ و بهترین ترانه در صحنه‌ بین‌المللی را نیز دریافت کرد.

تیلور سوئیفت

کارلی ری جپسن (Carly Rae Jepsen ) کانادایی نیز، با دو جایزه به خانه رفت: جایزه بهترین ترانه، برای ترانه «call me maybe» و جایزه بهترین استعدادهای تازه و درخشان.

جایزه بهترین ویدئو هم به سای Psy خواننده کره ای، برای کلیپ «gangam style» رسید. او با رقص هیجان انگیز خود یکی از محبوب‌ترین اجرا‌کنندگان برنامه زنده در این مراسم بود.

ویدئوی «gangam style» از ماه ژوییه تا به حال در سایت یوتیوب رکورد شکنی کرده و در فیس بوک نزدیک به ۵ میلیون لایک گرفته است.

توجه!
شما از وبلاگ ما می توانبد آهنگ های برنده ی مراسم را دانلود کنید.

gangam style(psy)

baby(jastin bieber)

we are never ever gettin back together(taylor swift)

call me maybe (carly rae jepsen)

Britain

4 / 9 / 1391برچسب:, :: 11:30 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

با سلام اگر برنامه دختر شایسته 2012 را ندیده اید می توانید با دیدن این عکس ها در نظرسنجی شرکت کنید.

دختر شایسته هند

من این یکی را خیلی دوست داشتم.

خلاصه:او می خواست بازیگر هالیوود شود.در بخش چهره ی محبوب مردم اول شد و در بخش دختری که از زیبایی اش در کارهای خوب استفاده می کنند نیز اول شد.او21ساله است .قد:167سانتی متر

 

دختر شایسته سودان جنوبی:

  

در این عکس از سمت راست به ترتیب

برزیل،جمائیکا،چین،ولز و سودان جنوبی

خلاصه:او23 ساله است و به 5 زبان بین المللی دنیا صحبت می کند.

این اولین بار بود که سودان جنوبی شرکت می کرد.در عکس دوم نشان می دهد که او بهترین مدل شده است.

استرالیا

اون لباس بنفشه است

 

 

دختر شایسته برزیل

من این یکی را نیز دوست داشتم.

مکزیک: 

کره:

11 / 6 / 1391برچسب:, :: 14:19 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

با سلام

امیدوارم حالتون خوب باشد.

یک خبر داغ دارم،ما توانستیم با لمونی اسنیکت ارتباط برقرار کنیم.

شما می توانید هر سوالی دارید ،در بخش نظرها بگویید یا

به ایمیل:DrGerman91@yahoo.comارسال نمایید.

ما سوالات شما را از ایشان می پرسیم و شما فقط تا ساعت17روزچهارشنبه این هفته می توانید سوالات خود را بپرسید.

با تشکر آلمان

10 / 6 / 1391برچسب:, :: 17:45 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

 

اخترشناسان موفق شده اند تصویری خیره کننده و شگفت انگیز را از همزاد کهکشان راه شیری به ثبت برسانند.

 

 

نمای گسترده از کهکشانی به نام NGC 6744 می تواند نمونه ای خوب از نمای خارجی کهکشانی باشد که زمین به همراه ساکنانش در آن سکونت دارند، در واقع یک مسافر فضایی با عبور از کنار کهکشان راه شیری چنین منظره ای را مشاهده خواهد کرد.

 

این کهکشان مارپیچی در فاصله 30 میلیون سال نوری در جنوب صورت فلکی طاووس قرار گرفته است. این تصویر توسط اخترشناسان در رصد خانه جنوبی اروپا به گونه ای به ثبت رسیده که چهره کامل این کهکشان را به خوبی و وضوح آشکار کرده و بازوهای مارپیچی آن را نمایان ساخته است.

 

از این رو اخترشناسان با توجه به شباهتهای این کهکشان و کهکشان راه شیری، آن را دو قلو یا همزاد کهکشان راه شیری می خوانند، با این تفاوت که ابعاد این دو هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند زیرا کهکشان راه شیری وسعتی در حدود 100 هزار سال نوری دارد در حالی که کهکشان NGC 6744 شعاعی دو برابر راه شیری دارد.

 

بر اساس گزارش اسپیس، بازوهای غبارآلود و مارپیچی این کهکشان منزلگاه بسیاری از محدوده های تولد ستارگان است که به رنگ قرمز دیده می شوند. اخترشناسان این تصویر را با استفاده از تلسکوپ 2.2 متری لاسیلا در شیلی به ثبت رسانده اند.

8 / 6 / 1391برچسب:, :: 22:7 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

با سلام

یک وبلاگ جدیدبه نام

*****دنیای شگفت انگیز*****

ساخته شده است لطفا روی عکس زیر کلیک کنیدو از این سایت دیدن کنید.(ضرر نمی کنید)

با تشکر مدیریت وبلاگ

4 / 6 / 1391برچسب:, :: 17:28 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

با سلام به شما اعضاي گرامي

براي تكميل عضويت خود فرم زير را پر كنيد و به ايميل:DrGerman91@yahoo.comارسال نماييد.

1-نام و نام خانوادگي:

2-رنگ مورد علاقه:

3-توانايي شما:

4-كتاب مورد علاقه:

5-آيا مايل هستيد مقامي دريافت كنيد و در وبلاگ مطلب بگذايد؟

اگر پاسخ سوال5بله است شما بايد در يك آزمون1 مرحله اي شركت كنيد.و پس از قبولي شما رمز وبلاگ را دريافت مي كنيد.

با تشكر مديريت

 

31 / 5 / 1391برچسب:, :: 11:11 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

قابل توجه دوستان واعضا براي ارتباط با ما

سوالات و درخواست هايتان را به ايميل

DrGerman91@yahoo.com

بفرستيد.

با تشكر مديريت وبلاگ

22 / 5 / 1391برچسب:, :: 19:20 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

سلام به همه ي شما عزيزان اين سوالت را پاسخ دهيد.كسي كه برنده اين مسابقات شود،  رمز هاي3بخش از مطالب را بدون عضويت مي گيرد.شمادر اين مسابقه فقط مي توانيد يك سوال غلط را پاسخ دهيد.يادتان باشد كه جواب ها آسان و غير قابل پيش بيني اند.

پاسخ را به ايميل:DrGerman91@yahoo.comبفرستيد

سوالات

1- درکدام جنگ ناپلئون مرد؟

2-اعلامیه استقلال امریکا درکجا امضاشد؟

3-چگونه می توانید یک تخم مرغ خام را به زمین بتنی بزنید بدون ان که ترک بردارد؟

4-علت اصلی طلاق چیست؟

5-علت اصلی عدم موفقیتها چیست؟

6-چه چیزهایی را هرگز نمی توان درصبحانه خورد؟

7-چه چیزی شبیه به نیمی از یک سیب است؟

8-اگر یک سنگ قرمز را در دریا بیندازید چه خواهد شد؟

9-یک ادم چگونه ممکن است هشت روز نخوابد؟

10-چگونه می توانید فیلی را با یک دست بلند کنید؟

11-اگر در یک دست خود سه سیب و چهارپرتقال و در دست دیگر سه پرتقال و چهار سیب داشته باشید کلا چه خوهید داشت؟

12-اگر هشت نفر در ده ساعت یک دیوار را بسازند چهارنفر ان را درچند ساعت خواهند ساخت؟

21 / 5 / 1391برچسب:, :: 15:21 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

اخطار آخر فرم عضويت را تا جمعه6 مرداد فرصت داريد پر كنيد.در غير اين صورت از عضويت حذف مي شويد.

براي ملاحضه افرادي كه فرم را نفرستاده اند به ادامه مطلب برويد.

با تشكر آلمان



ادامه مطلب ...
5 / 5 / 1391برچسب:, :: 12:58 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

 

گذر سیاره زهره در تاریخ ۱۷ خرداد

سیاره زهره به دلیل قرار گرفتن بین مدار زمین و ماه می تواند گاهی اوقات از دید ناظر زمینی از روی خورشید عبور کند. به این پدیده گذر یا ترانزیت زهره می گویند.

به علت هم صفحه نبودن مدار زمین و زهره و همچنین عدم تفاوت پریود زمین (365.25 روز) و پریود زهره () تعداد گذر های زهره بسیار کم و نادر می باشد. به طوری که در هر قرن حداکثر ۲ گذر بیشتر اتفاق نمی افتد.

گذر سال 1882 میلادی پس از ۱۲۲ سال در سال ۲۰۰۴ مجددا انجام شد. اکنون پس از ۸ سال مجددا امسال یک گذر خواهیم داشت و گذر بعدی ۱۰۵ سال دیگر در سال 2118 میلادی (1496 شمسی) اتفاق خواهد افتاد. مدت عبور حدود ۶ ساعت می باشد که تنها ۲۰ دقیقه طول می کشد تا زهره پس از تماس اول٬ کاملا وارد سطح ظاهری خورشید گردد.

در گذر 17 خرداد امسال٬‌ در ایران از هنگام طلوع خورشید می توان با یک فیلتر خورشیدی مناسب (مثلا شیشه های جوشکاری با نمره 14) زهره را همچون یک قرص سیاه رنگ کوچک بر سطح خورشید ملاحظه کرد. در این زمان زهره در وسط مسیر خود بوده و بعد از حدود ۳ ساعت در ساعت ۹ و ۲۰ دقیقه از روی خورشید عبور خواهد کرد و گذر به پایان می رسد. تصویر زیر عبور زهره را برای لحظه طلوع خورشید در ایران٬‌در یک تلسکوپ به صورت معکوس نشان می دهد.

Venus transits the Sun

3 / 5 / 1391برچسب:, :: 19:22 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

دانشمندان فیزیک در مرکز پژوهش‌های هسته‌ای سرن، پنج دهه پس از پیش‌بینی وجود ذره‌ای کلیدی که به اجسام جرم می‌دهد، روز چهارشنبه از کشف آن خبر دادند. ذره هیگز، به رمزگشایی از اسرار هستی شتاب بیشتری خواهد بخشید.

دانشمندان مرکز تحقیقات هسته‌ای سرن (CERN) در سوئیس که بزرگ‌ترین پژوهشگاه ریشه‌های آفرینش و منشا هستی در کره زمین است، روز چهارشنبه (۱۴ تیر/ ۴ ژوئیه) اعلام کردند که در رخدادی غیرمنتظره و شگفت‌آور، موفق به کشف ذره «هیگز بوزون» شده‌اند.

هیگز بوزون، ذره‌ای است با جرم که کشف آن احتمالا بسیاری از معادلات، پیش‌فرض‌ها و باورهای رایج در میان انسان‌ها پیرامون منشا هستی و حیات را بر هم خواهد زد. برخی از دانشمندان، کشف هیگز را بزرگ‌ترین اکتشاف قرن خوانده‌ و آن را با کشف نیروی جاذبه توسط نیوتن مقایسه کرده‌اند.

پیتر هیگز می‌گوید هرگز گمان نمی‌کرد که کشف این ذره در طول حیات او رخ دهد

فیزیک‌دان‌های سرن می‌گویند با احتمال ۹۹/۹۹۹۹ درصد از کشف این پدیده مطمئن‌اند، اما پیش از انتشار رسمی آن در ژورنال‌های آکادمیک، باید شواهد دیگری را هم بررسی کنند تا این تحول علمی با قطعیت صد در صد به اثبات برسد. دو تیم مستقل در سرن کشف این ذره را تایید کرده‌اند.

این به آن معناست که آخرین تکه باقی‌مانده برای تکمیل پازل مدل استاندارد فیزیک ذرات هم پیدا شده و حال دانشمندان می‌توانند با بررسی همه نیروهای تاثیرگذار بر این ذرات، اطلاعات عمیق‌تر و دقیق‌تری از هستی، حیات و آفرینش ارائه کنند.

 

کشف ذره‌ی "هیگز"، بزرگترین کشف قرن

 

مدل استاندارد فیزیک ذرات برای دنیای فیزیک، حکم تئوری تاریخ‌ساز تکامل چارلز داروین برای دنیای بیولوژی را دارد؛ با این تفاوت که از امروز دیگر حلقه گم‌شده‌ای در میان نیست. این مدل از هیگز و ۱۱ ذره دیگر تشکیل شده است.

هیگز؛ کلیدی برای رمزگشایی از اسرار هستی

نخستین بار نزدیک به ۵۰ سال پیش بود که وجود چنین ذره‌ای پیش‌بینی شد. حجم این ذره در حدود ۱۲۵ تا ۱۲۶ گیگا الکترون ولت (GeV) است. هیگز، سنگین‌ترین ذره‌ای است که تا کنون کشف شده است.

سرن پروژه‌ای ۱۰ میلیارد دلاری و گران‌بهاترین پروژه علمی تاریخ است

حتی با استانداردهای سخت‌گیرانه فیزیک ذرات نیز می‌توان کشف تاریخی این ذره را قطعی دانست. فضای کنفرانسی که در آن خبر کشف ذره «هیگز» و جزئیات آن اعلام شد، مملو از احساس و هیجان بود.

پیتر هیگز که در سال ۱۹۶۴ وجود این ذره را پیش‌بینی کرده بود و به همین خاطر نام او بر این ذره نهاده شده، با چشمانی اشک‌بار گفت هرگز گمان نمی‌کرد که کشف آن در طول حیات او به وقوع بپیوندد.

هیگز بوزون، ذره‌ای است که به هر پدیده‌ای در جهان «جرم» می‌دهد. هیگز بوزون منشا چیزی است که ما و پدیده‌های پیرامون‌مان از آن تشکیل شده‌ایم، به همین خاطر به آن «ذره‌خدا» هم گفته می‌شود. «ذره خدا» اصطلاحی غیرتخصصی است که گرچه توسط لئون لیدرمن، برنده نوبل فیزیک ثبت شده اما فیزیک‌دانان از به کار بردن آن خودداری می‌کنند.

دانشمندان می‌گویند کشف هیگز بوزون، گامی بلند و مهم در مسیری است که به روند رمزگشایی از اسرار کیهان شتاب بیشتری خواهد بخشید.

در دو تیم مستقل CMS و ATLAS فعال در سرن که کشف هیگز را تایید کرده‌اند، به ترتیب ۲۱۰۰ و ۳۰۰۰ دانشمند مشغول فعالیت‌اند.

تا کنون بیش از ۱۰ میلیارد دلار هزینه پروژه عظیم سرن شده و این بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری علمی جهان در طول تاریخ است. مرکز سرن در مرز میان سوئیس و فرانسه قرار دارد.

3 / 5 / 1391برچسب:, :: 16:41 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

افتتاح بخش علمی:

شما در این بخش مشاهد جدید ترین و جالب ترین وقایع

علمی هستید.

با تشکر روسیه

3 / 5 / 1391برچسب:, :: 16:31 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آريا1+5 و آدرس 51aria.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

با سپاس فراوان سران کشورهای۱+۵





نويسندگان